آخرین وضع پروژه‎های میدان‎محور مناطق نفتخیز جنوب تشریح شد

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به توسعه میدان‎های کرنج، رگ‎سفید، شادگان و پارسی بر اساس مدل جدید قراردادی به عنوان بخش میدان‎محور فعالیت‎های این شرکت، گفت: سعی بر این است تا پایان دی ماه، قرارداد توسعه کرنج و تا پایان سال، قرارداد توسعه شادگان امضا شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حمید دریس افزود: مطالعات میدان کرنج از سوی دو شرکت مپنا و کنسرسیوم پرگس انجام شد که این مطالعات توسط کارشناسان مدیریت امور فنی در بخش های زمین شناسی، مخازن، فرآورش، حفاری و بهره برداری ارزیابی دقیق شده و برای هر شرکت نمره نهایی فنی تعیین شده است؛ این نمره در فرآیند انتخاب پیمانکار اصلح حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: تهیه طرح جامع توسعه میدان شادگان نیز دردستور کار پنج شرکت است که گزارش نهایی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد آماده و ارائه شده و دیگر شرکت‎ها نیز تا هفته آینده گزارش نهایی مربوطه را ارائه می‎دهند.

دریس یادآور شد: با برگزاری نزدیک به هزار نفر/ساعت جلسه با مشاوران حقوقی، مالی و قراردادی باتجربه، متن نهایی مدل جدید قراردادهای میدان محور مناطق نفت خیز جنوب در حال تدوین است.

مدیر امورفنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب درباره طرح های عملیات محور توسعه میادین هم توضیح داد: این شرکت طرح توسعه 27 مخزن را در دو بخش سطح الارض و تحت الارض شامل موقعیت های حفاری، برنامه حفاری، علامت گذاری موقعیت ها، تسهیلات سطح الارضی، خطوط لوله و تعمیرات مورد نیاز در قالب 27 بسته سرمایه گذاری تدوین کرده است که هدف از  این طرح‎ها، افزایش تقریبی تولید نفت به میزان 342 هزار بشکه در روز نسبت به تولید کنونی و جبران کاهش تقریبی 313 هزار بشکه در روز تا پایان سال 98 است. ملزومات سطح الارض و تحت الارض این طرح حدود 4.3 میلیارد دلار برآورد شده است.

 
 

کد خبر 280409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =