بومی‎سازی 1000 تجهیز پرمصرف صنعت حفاری در کشور

تاکنون بالغ بر هزار تجهیز پرمصرف صنعت حفاری در کشور بومی‎سازی شده است و شرکت ملی حفاری ایران، حدود 68 درصد نیاز خود به قطعات پرمصرف این صنعت را از محل تولیدات ساخت داخل تامین‎ می‎کند.

به گزارش شانا، سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، امروز (یکشنبه، سوم دی‎ماه) در آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، با بیان این مطلب افزود: تعداد کالاهای مورد نیاز صنعت حفاری حدود ۶۵ هزار قلم است که ارزش آن بیش از 230 میلیارد تومان برآورد می‎شود و از این تعداد، تاکنون چهار هزار قلم کالا بومی سازی شده است.

وی درباره کالاهای پرمصرف صنعت حفاری گفت: در مجموع، حدود چهار هزار و 300 قلم کالای پرمصرف در این صنعت مورد استفاده قرار می‎گیرد که از این میان، تاکنون هزار قلم کالا در کشور بومی سازی شده است. 

سپهری درباره رویکرد ساخت داخل در شرکت ملی حفاری ایران، با بیان این‎که حدود 68 درصد تجهیزات پرمصرف مورد نیاز این شرکت در داخل کشور ساخته می‎شود، ابراز امیدواری کرد که ظرف سه سال آینده، خودکفایی کامل در این زمینه حاصل شود.

وی حجم خرید داخلی شرکت ملی حفاری را حدود ۸۰ میلیارد تومان در سال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه خرید داخل از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند، از اهمیت زیادی برخوردار است و نشان دهنده گام برداشتن در مسیر تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به روند افزایشی تعداد سازندگان داخلی در صنعت حفاری گفت: تعداد سازندگان فعال در این صنعت، طی سال های ۹۲ تا ۹۶ از ۸۰ شرکت سازنده به ۳۰۰ شرکت افزایش یافته است،  این در حالی است که ۶۷ درصد از این تعداد سازنده در استان خوزستان مشغول به کار هستند.

پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری از صبح امروز (سوم دی‎ماه) در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی اهواز آغاز به کار کرده است.
 

کد خبر 280411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =