رونمایی از 2 قطعه مربوط به ابزار درون‎چاهی لوله‎مغزی سیار

همزمان با آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، 2 قطعه مربوط به ابزارهای پیشرفته درون‎چاهی لوله مغزی سیار رونمایی شد.

به گزارش شانا، مهدی مهران، معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: این تجهیزات حاصل قرارداد پروژه پژوهشی میان ملی حفاری و جهاد دانشگاهی صنعتی شریف است. 

وی افزود: این 2 سازه(موتور هد و اورشات) با نظارت و همکاری متخصصان مدیریت خدمات فنی حفاری و مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران بومی سازی  شد.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری گفت: بر اساس این قرارداد پژوهشی، تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت این تجهیزات به صورت کامل و در یک فرایند زمانی انجام شد و این تجهیزات پس از آزمایش میدانی در جریان عملیات قرار گرفت.

وی درباره موارد کاربست موتور هد توضیح داد: این سازه یک سیستم ایمنی پیشگیرانه است که برای عملیات حفاری، فیشینگ و هر عملیات ویژه استفاده می‌شود.

مهران ادامه داد: فراهم کردن جریان سیال در مواقع انسداد ابزارهای درون چاه، برقراری جریان سیال درون چاه، جداسازی ابزارهای درون چاهی از لوله حفاری در شرایط اضطراری و ممانعت از جریان چاه به طرف بالا از کاربردهای موتور هد به شمار می‌آید.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری در زمینه کاربردهای اورشات نیز گفت: این سازه از ابزارهایی است که در صنعت حفاری جهت مانده یابی، احیا و سرویس چاه مورد استفاده واقع می شود و از شمار کارکردهای آن به گرفتن و خارج سازی مانده به بیرون چاه، عمل ضربه جهت رها سازی مانده، قطع اتصال از مانده و  قابلیت گرفتن انواع ابزارها می‌توان اشاره کرد.
 


 
 

کد خبر 280437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =