توزیع ۴,۵ میلیون لیتر سوخت رایگان در مناطق زلزله‎زده کرمانشاه

معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان این‌که تاکنون ۴,۵ میلیون لیتر سوخت رایگان در مناطق زلزله زده استان توزیع شده است، گفت: برای توزیع فرآورده‌های نفتی در این مناطق مشکل و کمبودی وجود ندارد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه، نعمت الله نجفی در باره فعالیت‌های این شرکت در مناطق زلزله‎زده استان کرمانشاه، اظهار کرد: سوخت رسانی به مناطق زلزله زده از روزهای نخست وقوع حادثه به صورت سیار آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، از مجموع حدود ۴,۵ میلیون لیتر سوخت رایگان توزیع شده، سه میلیون و ۶۷۰ هزار لیتر از طریق مدیریت بحران استانداری و ۷۸۴ هزار لیتر نیز از سوی خیرین خریداری و به صورت رایگان در اختیار مردم مناطق زلزله زده قرار گرفته است.

نجفی تصریح کرد: همچنین  ۱۰۰هزار لیتر نفت‌گاز به اماکن عمومی خدمات رسان مانند حمام‌های سیاری که در مناطق زلزله زده دایر شده، اهدا شده است.

وی با اشاره به آغاز فصل زمستان و سردتر شدن دمای هوا به‌ویژه در مناطق زلزله زده گفت: هیچ مشکل و کمبودی برای عرضه سوخت در این مناطق نداریم.

نجفی با بیان اینکه براساس دفترچه‌هایی که از طرف هلال احمر در اختیار خانوارها قرار گرفته ۶۰ لیتر به ازای هر خانوار سوخت تحویل آنها می‌شود، گفت: هر زمان که مردم این مناطق نیاز به سوخت داشتند ما آمادگی تامین سوخت را داریم و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

وی با بیان این‌که در استان کرمانشاه ۵۰۰ محل فروش فرآورده نفتی وجود دارد، گفت: برای تامین سوخت نفت سفید در استان مشکل نداریم و تمهیدات لازم برای سوخت رسانی به این مناطق اندیشیده شده است.

معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با بیان این‌که مقدار مصرف سوخت در استان پس از زلزله افزایش یافته، گفت: از ۲۲ آبان‌ماه تا شامگاه ۲۸ آذرماه،  ۱۹میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر نفت سفید، ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین و بیش از ۱۹ میلیون لیتر نفت‌گاز از انبارها و مخازن شرکت نفت خارج و در جایگاه‌های عرضه سوخت توزیع شد.

نجفی، توزیع هفت هزار و ۵۰۰ پیک نیک گاز مایع با تجهیزات خوراک پزی، نصب پنج اسکیت گاز مایع و توزیع ۷۰ تن گاز بین مردم و ارسال هفت هزار کپسول گاز به مناطق زلزله زده را از دیگر اقدام‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اعلام کرد.

وی همچنین با بیان این‌که ۱۰ جایگاه عرضه سوخت در زلزله اخیر در استان خسارت دید، افزود: در مناطقی که جایگاه خسارت دیده، از طریق تانکرهای سیار سوخت را توزیع می کنیم.

وی اظهار کرد که به تاسیسات و اماکن شرکت نفت استان در این زلزله آسیب وارد نشده است.

نجفی همچنین به تامین یک میلیون و ۵۵۰هزار لیتر سوخت مورد نیاز بالگردها و هواپیماها در زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: این میزان مصرف به نسبت مدت مشابه پارسال ۴۹ درصد افزایش یافت.

وی به فعالیت ۱۰۹ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۷۴جایگاه سوخت گاز (CNG) در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ماهانه در حدود ۲۰ میلیون مترمکعب گاز CNG در استان مصرف می شود.

کد خبر 280456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =