گازرسانی به 180 روستا و شهر در منطقه همت آباد خراسان رضوی

معاون وزیر نفت در امور گاز درباره بهره برداری از عظیم ترین پروژه گازرسانی کشور گفت: با افتتاح این طرح گازرسانی به 180 روستا و شهر در منطقه همت آباد از توابع خراسان رضوی آغاز می‎شود که طی آن 25 هزار خانوار از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به این‌که عملیات اجرایی پروژه گازرسانی به 147 روستای دیگر آغاز می شود، اظهار کرد: آخرین شهر خراسان رضوی نیز از گاز بهره مند می‌شود؛ همانطور که هفته گذشته نیز آخرین شهر یزد گازرسانی شد و هم‌اکنون نیز همه گازرسانی‎ها در مرحله آخرین شهرها از هر استان قرار دارد.

وی درباره ادامه روند گازرسانی پس از منطقه همت آباد توضیح داد: پس از آنکه امروز به «همت آباد» گازرسانی شد، عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه «بار» آغاز خواهد شد که تا 6 ماه آینده پایان می‌یابد.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: افزون بر پروژه های گازرسانی، برخی خطوط انتقال گاز از جمله خط انتقال گاز همت آباد امروز افتتاح می شود که در کنار کلنگ‌زنی 147 روستا و بهره‌‎برداری از گازرسانی به 180 روستا، این دو خط هزینه ای بالغ بر 500 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده‌اند که امیدواریم با افتتاح امروز تا پایان سال تعداد این روستاها به 700 مورد در استان خراسان برسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بنا بر قول مدیرعامل گاز استان خراسان، پارسال هر 2 روز یک روستا گازرسانی می‌شد، در حالی که امسال هر روز 2 روستا گازرسانی می‎شود؛ بنابراین تا پایان امسال می توانیم تعداد روستاها را به 700 مورد افزایش دهیم.

عراقی با بیان این‌که در سال آینده حدود هزار روستا برای گازرسانی باقی می مانند اظهار کرد: با ادامه روند یاد شده در سال آینده تعداد روستاهای گازرسانی شده در استان خراسان به 99 درصد می رسد؛ این در حالی است که در ابتدای دولت یازدهم این رقم تنها 55 درصد بود و اکنون به 77 درصد رسیده که تا آخر امسال نیز به 86 درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 280515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =