تولید پتروشیمی مروارید سال آینده به 100 درصد ظرفیت اسمی می‌رسد

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با اشاره به این که این مجتمع امسال 75 درصد ظرفیت اسمی تولید داشته است، گفت: تولید پتروشیمی مروارید در سال آینده به 100 درصد ظرفیت اسمی می‌رسد.

به گزارش شانا، غلامرضا جوکار درباره وضع تولید در مجتمع پتروشیمی مروارید اظهار کرد: این مجتمع نسبت به 2 سال گذشته به دلیل بهبود تامین خوراک بیش از ۷۵ درصد ظرفیت اسمی تولید داشته است و امیدواریم که با رفع برخی موانع، سال آینده ثبات خوبی در زمینه فروش محصولات داشته باشیم.

وی با اشاره به این که پتروشیمی مروارید برای عملکرد بهتر ظرفیت بالایی دارد و به دنبال تثبیت وضع پایدار و ساماندهی امور درون سازمانی خود است، افزود: براساس برنامه، در سال آینده به 100 درصد ظرفیت اسمی تولید می‌رسیم.

به گفته جوکار، پتروشیمی مروارید به دنبال افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت اسمی واحد اتیلن است تا ظرفیت آن را از ۵۰۰ هزار تن به ۶۵۰ هزار تن برساند. این طرح امکان سنجی شده و در مرحله مهندسی تفصیلی است.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید با بیان این که به تولید رساندن ظرفیت خالی واحد منواتیلن گلایکول نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با کمک سهامداران جدید پتروشیمی دماوند امیدواریم این مجموعه فعالیت خود را به سرعت آغاز کند و زیرساخت‌های لازم برای فاز دوم منطقه عسلویه تامین شود.

جوکار به صادرات ۹۵ درصد MEG تولیدی پتروشیمی مروارید به کشورهای آسیایی مانند چین، هند و مقادیر بسیار کم به ترکیه اشاره و اظهار کرد: در تلاش برای دستیابی به بازارهای اروپایی هستیم؛ اتیلن تولیدی نیز به طور کامل به خط لوله اتیلن غرب وارد و برش سه کربنه نیز به پتروشیمی‌های منطقه تحویل شد.

وی در باره تاکید بر لزوم ارتباط واحد‌های تحقیق و توسعه مجتمع‌های پتروشیمی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت: این شرکت دارای ساختار پژوهش، فناوری و توسعه است که پژوهش آن مبتنی بر ارتباط با دانشگاه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاهی است و بخش توسعه آن نیز درک زبان صنعت است.

مدیرعامل پتروشیمی مروارید تصریح کرد: این مجموعه به عنوان توسعه دهنده دانش، فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است ارتباط بین صنعت و دانشگاه را شکل دهد؛ پتروشیمی مروارید به دلیل داشتن اعتقاد و ایمان به پژوهش بیشترین بهره‌برداری از دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی را داشته است.

کد خبر 280621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =