عملیات بازسازی 4 سکوی سرچاهی میدان درود پایان می‎یابد

عملیات بازسازی چهار سکوی سرچاهی میدان درود در قالب یکی از پروژه‎های نگهداشت توان تولید شرکت نفت فلات قاره ایران در دست اقدام است و پیش‎بینی می‎شود در اردیبهشت ماه سال 97 به پایان برسد.

به گزارش شانا، معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اعلام این مطلب، افزود: پس از این عملیات، بازسازی ۱۳ سکوی باقیمانده این میدان آغاز خواهد شد. همچنین مطالعات اولیه احداث ١٠ رشته خط لوله دریایی هر یک به طول تقریبی ١٠ کیلومتر و قطر ١٠ اینچ از سکوهای سرچاهی تا جزیره خارک توسط پیمانکار انجام شده و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، در دستور کار قرار می‎گیرد.

بر اساس این گزارش، پروژه بازسازی و نوسازی تاسیسات دریایی تولید نفت میدان درود، یکی از پروژه‎های نگهداشت توان تولید شرکت نفت فلات قاره ایران است و نحوه تامین منابع مالی آن از سوی برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در دست بررسی است. اجرای این پروژه، موجب ارتقای ضریب ایمنی، کاهش آثار زیست‎محیطی و افزایش ضریب استمرار تولید از چاه‎های دریایی تولید نفت میدان خواهد شد و به عنوان سنگ بنای اولیه پروژه گازرانی (Gas Lift) به چاه‎هایی که در آینده به مدار می‎آیند، خواهد بود.

کد خبر 280644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =