نمی‌توان درباره جان‎باختن خدمه نفتکش ایرانی آمار قطعی داد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هنوز نمی‌توان درباره جان باختن خدمه نفتکش آمار قطعی داد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با بیان این‌که یک جسد در اطراف نفتکش ایرانی که با کشتی باری چینی برخورد کرده بود، در سطح آب یافت شد، افزود: جسد پیدا شده از بین ۳۲ خدمه مفقودی نفتکش برای شناسایی در حال انتقال به بندر شانگهای است.

وی افزود: پس از برخورد نفتکش ایرانی و کشتی باری چینی، به علت حجم زیاد آتش، امکان نزدیک شدن به این نفتکش وجود ندارد و کماکان  شاهد حریق آن هستیم.

عملیات اطفای حریق ادامه دارد

راستاد با بیان این‌که عملیات اطفای حریق نفتکش ایرانی سانچی ادامه دارد، اظهار کرد: هم اکنون شناورهای امداد و نجات اطراف کشتی حضور دارند و عملیات اطفای حریق  به سختی انجام می‌شود.

به گفته وی، به علت وجود حریق و مواد نفتی در سطح آب، امکان مهار آتش وجود ندارد و تا شعاع 1000 متری، آتش شعله‌ور است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: کشور چین با همکاری کره جنوبی همه توان خود را برای امداد و نجات انجام داده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تیم همراه به محل حادثه اعزام شد تا ارزیابی‌های اولیه از وقوع حادثه انجام شود، همچنین در تهران هم کمیته بررسی حادثه تشکیل شد تا به مسائل و جوانب مختلف این حادثه رسیدگی شود و این کار تا تعیین تکلیف همه خدمه نفتکش سانچی ادامه دارد.

یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، 2 روز پیش در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد و دچار حریق شد.

 

کد خبر 280692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =