تعیین قیمت حامل‌های انرژی در گرو تصمیم مجلس است

رئیس سازمان برنامه و بودجه به موضوع تعیین تکلیف نرخ حامل‌های انرژی اشاره کرد و گفت: هرگونه تغییر در قیمت حامل‌های انرژی در گرو نظر مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (سه‌شنبه، 19 دی‌ماه) در نشست خبری با موضوع اشتغال و تولید در بودجه 1397 گفت: همه سیاست‌های دولت در بخش اشتغال در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به برنامه ششم توسعه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تبصره (١٨) لایحه بودجه سال آینده که در آن درآمد ١٧ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی پیش‌بینی شده، گفت: مجلس این عدد را به ١٠ هزار میلیارد تومان کاهش و محل تامین آن را به فروش املاک تملیکی تغییر داد، بنابراین هرگونه تغییر در قیمت حامل‌های انرژی در گرو نظر مجلس شورای اسلامی است.

وی در پاسخ به این سوال که عملکردها نشان می‌دهد فروش اموال قاچاق و سایر املاک تملیکی در سال، به یک هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد، بنابراین چرا این پیشنهاد تصویب شده است، تصریح کرد: این پیشنهاد دولت نبوده و باید استدلال مجلس را درباره این اقدام پرسید.

نوبخت در ادامه به موضوع خودروهای برقی و هیبریدی اشاره و عنوان کرد: برنامه دولت برای تحول در حمل و نقل درون و برون‌شهری به منظور ایجاد شغل و کاهش آلودگی هواست. خودروهای برقی در این موضوع نقش مهمی دارند و تعرفه در نظر گرفته شده برای آنها صفر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که خودروهای هیبریدی، بنزین هم مصرف می‌کنند، گفت: پایین ماندن تعرفه آنها نسبت به سایر خودروها می‌تواند موجب ایجاد رانت شود، بنابراین تصمیم گرفته شد تعرفه واردات این خودروها مانند سایر خودروها افزایش یابد.

وی درباره استخدام‌های دولتی نیز اظهار داشت: قانون خدمات کشوری در بند (ب) و (ج) ماده ۲۴ این اجازه را به دولت می‌دهد که به ازای خروج سه نفر، یک نفر جذب شود که این موضوع نیز منع قانونی ندارد.

کد خبر 280718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =