آتش کنترل شود، تیم‌های نجات وارد کشتی می‌شوند

سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش «سانچی» از آغاز عملیات اطفای حریق این نفتکش از 5 بامداد به وقت ایران خبر داد و گفت: به محض کنترل آتش، تیم‌های نجات بروی نفتکش انتقال می‌یابند تا خدمه نفتکش را نجات دهند.

به گزارش خبرنگار شانا، کاپیتان محسن بهرامی دقایقی پیش با اشاره به این که عملیات اطفای حریق کشتی «سانچی» در دریای چین حدود 5 ساعت است که آغاز شده، تصریح کرد: 2 آتشخوار هم اکنون در نزدیک کشتی، عملیات اطفای حریق را آغاز کرده‌اند و چند آتشخوار دیگر نیز کارهای حمایتی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این که شعله‌های آتش با وجود شرایط جوی کاهش یافته است، درباره اعلام آمادگی نیروی دریایی ایران برای مهار آتش توضیح داد: در این خصوص صحبت‌هایی مطرح شده، اما هنوز نهایی نشده است.

بهرامی با تاکید بر این که یافتن مفقودان این حادثه بیش از هر چیزی برای ما در اولویت است، گفت: همه امکانات لازم را برای تحقق این موضوع چه در داخل و چه در خارج از کشور بسیج خواهیم کرد.

کشتی سانچی، یک کشتی سوئزمکس 158 هزار تنی است که روز 25 آذر ماه 1396 بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بندرهای کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه 16 دی ماه 1396 ساعت 8 شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر تحت پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

محل وقوع این حادثه در 158 مایلی سواحل شرقی شانگهای، حدود 170 مایلی جنوب کره جنوبی و 260 مایلی شمال تایوان است. در این حادثه 32 خدمه این نفتکش مفقود شدند که با پیدا شدن یکی از اجساد در روز گذشته، سرنوشت 31  نفر دیگر مشخص نیست.

 

 

 

کد خبر 280724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =