بیشتر آلاینده‎های نفتی در مناطق نفتخیز جنوب جمع‌آوری شده است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با اجرای طرح آماک، بیش از ۹۰ درصد آلاینده‎های نفتی در حوزه عملیاتی اهواز، مارون، کوپال و منصوری جمع‎آوری شده است.

به گزارش شانا، بیژن عالیپور دیروز (سه‌شنبه 19 دی‌ماه) در حاشیه نشست مشترک مدیران ارشد نفت با اعضای مدیریت بحران استان خوزستان، اظهار کرد: تولید و مصرف نفت در همه نقاط دنیا با مقداری آلودگی همراه است، بنابراین ادعا نمی‎کنیم که هیچ‌گونه آلایندگی نداریم، اما اطمینان می‎دهیم در هیچ یک از پروژه‎های افزایش تولید، از محیط زیست غافل نبوده‌ایم.

وی با اشاره به این‎که با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری تنگاتنگی داریم‌، افزود: تمام مدارک و مستندات مورد نیاز برای ارزیابی زیست محیطی تولید نفت به سازمان‌های ذی‌ربط تقدیم شده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر اینکه آلودگی غیرمتعارف هوای اهواز بر اثر فعالیت صنعت نفت بوده، به اثبات نرسیده است.

عالیپور با تاکید بر این‎که علت افزایش آلودگی هوای کلانشهر اهواز را باید در جایی غیر از نفت جست‎وجو کرد، ادامه داد: آنچه در این میان مورد غفلت واقع شده، مصرف بی‎رویه نفت و فرآورده‎های آن است که هیچگاه مورد بررسی و اشاره قرار نمی‎گیرد، حال آن که در تمام دنیا تمرکز سازمان‎های حامی محیط زیست بر کاهش مصرف است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، درباره طرح‎های متعدد مرتبط با جمع‌آوری گازهای همراه نفت باقیمانده در این مناطق گفت: در سه بازه زمانی کوتاه‎مدت، میان‎مدت و بلندمدت، پروژه‎های زیست‎محیطی در دستور کار قرار دارد و شرکت با هدف جلوگیری از هدررفت سرمایه‎های ملی و حفظ محیط‎زیست این طرح‎ها را پیگیری می‎کند.


کد خبر 280727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =