آمادگی اعزام گروه‌های زبده‌ برای خاموش کردن آتش نفتکش سانچی

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه گفت: حاضریم گروه‌های زبده‌ای را برای کمک به خاموش کردن نفتکش ایرانی حادثه‌دیده در آب‌های چین اعزام کنیم.

به گزارش شانا، حسن قشقاوی امروز (چهارشنبه، 20 دی‌ماه) در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نمی‌توان نفیا و اثباتا در باره وضع خدمه نفتکش ایرانی که در آب‌های چین دچار حادثه آتش‌سوزی شده است اظهارنظری کرد، گفت: طبق آنچه به ما اعلام شده از ساعت 9 شامگاه سه‌شنبه (19 دی‌ماه) به وقت شانگهای آتش‌سوزی در این کشتی مقدار زیادی فروکش کرده است، اما همچنان برای عملیات امداد و نجات خدمه آن ریسک بالایی وجود دارد.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه افزود: ما به طرف چینی اعلام کردیم که حاضریم حتی با وجود ریسک نسبتا بالا، گروه‌های زبده‌ای را برای کمک به خاموش کردن این نفتکش و نجات خدمه آن اعزام کنیم، البته طرف چینی گفته اقدام‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند و قرار است تا فردا شرکت آتش‌نشانی کشتیرانی ژاپن به محل حادثه برسد.

به گزارش شانا، کاپیتان محسن بهرامی، سخنگوی کمیته اضطرار نفتکش «سانچی» صبح امروز با اشاره به این‌که عملیات اطفای حریق کشتی «سانچی» در دریای چین از ساعت ۵ به وقت تهران آغاز شده، گفت: ۲ آتشخوار در نزدیک کشتی، عملیات اطفای حریق را آغاز کرده‌اند و چند آتشخوار دیگر نیز کارهای حمایتی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این که شعله‌های آتش با وجود شرایط جوی کاهش یافته است، درباره اعلام آمادگی نیروی دریایی ایران برای مهار آتش توضیح داد: در این باره صحبت‌هایی مطرح شده، اما هنوز نهایی نشده است.

کشتی سانچی، یک کشتی سوئزمکس ۱۵۸ هزار تنی است که روز ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۶ بندر عسلویه را با محموله حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی به مقصد یکی از بنادر کره جنوبی ترک کرد و روز شنبه ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۶ ساعت هشت شب به وقت محلی با یک کشتی فله‌بر با پرچم هنگ‌کنگ و با خدمه چینی برخورد کرد.

کد خبر 280730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =