تیم‌های امداد و نجات در صورت کاهش دما وارد موتورخانه سانچی می‌شوند

مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی اعلام کرد: هنوز وقت طلایی ما تمام نشده است و عملیات ادامه دارد و در صورت کاهش دما نیروهای تجسس وارد نفتکش سانچی می‌شوند.

به گزارش شانا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی امروز (جمعه، 22 دی‌ماه) پس از دیدار هیرویاسو کوبایاشی، سفیر کبیر ژاپن در تهران، در محل ساختمان شرکت ملی نفتکش ایران گفت: عملیات اطفای حریق از ساعت هفت و پنج دقیقه صبح  روز جمعه به وقت شانگهای از سوی سه شناور ژاپنی و چینی آغاز شده است و امیدواریم امروز آتش به طور کلی مهار شود.
 
وی درباره آخرین شرایط عملیات امداد و نجات اظهار کرد: چینی‌ها در کنار ژاپنی‌ها عملیات مهار آتش در نفتکش سانچی را آغاز کرده‌اند و تاکنون فوم زیادی روی شعله‌های آتش ریخته شده است و نیروهای آماده روی عرشه حضور دارند و کشتی‌های دیگر نیز آماده‌باش‌ هستند.
 
مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی ادامه داد: دماسنج‌ها در حال اندازه‌گیری دمای نفتکش سانچی هستند و امیدواریم شعله‌ور شدن آتش‌ منجر به انفجاری جدید نشود.
 
ربیعی گفت: عملیات مهار آتش نفتکش سانچی به صورت شبانه‌روزی بوده است و ما دوباره منتظر هستیم میزان دمای کشتی اعلام شود، دمای کنونی نفتکش به اندازه‌ای نیست که به نیروها اجازه ورود به عرشه را بدهد.
 
وی افزود: نفتکش سانچی در زمان تصادم با کشتی فله بر هنگ‌کنگی، در فاصله 155 مایلی شانگهای بوده که در پی جریان آب جابه‌جا شده و اکنون در 280 مایلی شانگهای و نزدیک‌ترین خشکی از مرز دریایی بین چین و ژاپن، وارد آب‌های ژاپن شده و هم‌اینک در فاصله 135 مایلی آن قرار دارد.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در صورت مهار آتش نفتکش سانچی، گروه‌های امداد و نجات وارد موتورخانه می‌شوند زیرا آتش در جلو و وسط نفتکش همچنان شعله‌ور و هم‌اینک دمای کشتی به 35.5 درجه رسیده است.

 
عملیات تجسس با کاهش دمای نفتکش آغاز می‌شود

مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی پس از دیدار با سفیر ژاپن در تهران اعلام کرد: هنوز وقت طلایی ما تمام نشده است و عملیات ادامه دارد و در صورت کاهش دما نیروهای تجسس وارد نفتکش سانچی می‌شوند.

ربیعی با اشاره به این که حریق در نفتکش سانچی اندکی تحت کنترل درآمده است، افزود: چنانچه دمای کشتی اجازه دهد نیروهای تجسس با انجام عملیات هلی‌برن روی عرشه می‌روند و عملیات تجسس آغاز می‌شود، اما امیدوارم دیگر شاهد انفجار جدیدی نباشیم.

تشکیل ستاد مشترک ایران، چین و ژاپن

ربیعی از تشکیل ستاد مشترک میان ایران، چین و ژاپن در بندر شانگهای خبر داد و گفت: این ستاد عملیاتی فرآیند مهار آتش نفتکش سانچی و عملیات امداد و نجات را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به مفقود شدن خدمه نفتکش سانچی گفت: پس از آن‌که پیکر یکی از مفقودان یافت شد خبر دیگری از ۳۱ خدمه نفتکش نداریم، شبیه سازی‌ها در حال انجام است و امیدواریم با پایین آمدن دمای کشتی نیروها بتوانند وارد شوند.

ربیعی در باره امید به یافتن مفقودان گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما نمی‌خواهیم خبر نگران کننده بدهیم. باید به خانواده‌های مفقودان آرامش بدهیم.

مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش سانچی تصریح کرد: ما هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم. در این راستا با سفیران چین و ژاپن در ایران گفت‌وگوهای لازم شده است.

ربیعی یادآور شد: هنگامی که از کارشناسان درباره  وضع خدمه نفتکش سانچی می‌پرسم به من پاسخ می‌دهند که پیش‌بینی این موضوع نیازمند علم پیچیده‌ای است، ما هنوز وقت طلایی داریم و هرچه در توان داشتیم انجام داده‌ایم؛ نیروهای امداد و نجات هم دیشب (پنجشنبه، 21 دی‌ماه) به محل رسیدند.

کد خبر 280763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =