احداث خطوط لوله جدید انتقال نفت در نفت و گاز مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از احداث 2 خط جدید لوله انتقال نفت در این منطقه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، قباد ناصری اعلام کرد: این 2 خط لوله به طول 21 هزار و 200 متر با هدف تسهیل در فرآیند انتقال نفت تولیدی و همچنین صیانت از محیط زیست در 2 شهرستان مسجدسلیمان و ایذه اجرا شد.

وی با اشاره به این که این پروژه‌ها با تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی و استفاده از توانمندی کارکنان مدیریت عملیات و اداره تعمیرات خطوط لوله و همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: با اجرای این 2 عملیات اصلاحی ضمن نوسازی و ایمن‎بخشی فرآیند انتقال، با جمع‎آوری و خروج خط لوله قدیمی از حریم مسکونی روستاها، 220 هزار مترمربع از زمین‎های کشاورزی واقع در حریم خطوط لوله یادشده آزاد شد.

ناصری با تاکید بر این که امکان کشت و کار  روستاییان واقع در مسیر پیشین میسر شد، گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح ابعاد زیست محیطی این پروژه‌ها اظهار کرد: با این اقدام‌ها خطر پوسیدگی و نشت نفت و آلایندگی محیط زیست برطرف شد، همچنین از سوزاندن مایعات گازی پالایشگاه تمبی جلوگیری و این فرآورده نفتی به جای سوزاندن و ایجاد آلایندگی، فرآورش شده و سبب ارزآوری و تأمین نیازهای اقتصادی کشور می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پنج شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با ظرفیت فرآورش روزانه 169هزار بشکه، راهبری و مدیریت مخازن نفت و گاز  واقع در حوزه عملیاتی خود را براساس برنامه صیانتی و ابلاغی در گستره‎ای به وسعت 27 هزار کیلومتر مربع برعهده دارد.
کد خبر 280794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =