مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی جان باختن دریانوردان ایرانی را تسلیت گفت

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی جان باختن خدمه کشتی نفتکش سانچی در سواحل شرقی چین را به خانواده‌های داغدیده آنان تسلیت گفت.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، متن پیام محمد راستاد به این شرح است:

«خانواده های معزز سرنشینان کشتی نفتی حادثه دیده سانچی

مدیرعامل و همکاران ارجمند شرکت ملی نفتکش 

فعالان گرامی جامعه دریایی و بندری کشور 

در طول تاریخ صنعت کشتیرانی منشأ خدمات بزرگ و ارزشمندی به بشریت بوده است. جوامع کنونی بدون شک پیشرفت شان را مدیون هزاران دریانوردان غیور، شجاع و در عین حال بی ادعایی است که هفته‌ها و بلکه ماهها دور از وطن و خانواده شان بر روی کشتی‌ها، شبانه روز فعالیت دارند تا با جابجایی میلیون‌ها تن کالا و از پس تلاطم طوفان های سهمگین اقیانوس‌ها، اسباب برخورداری، رفاه و آسایش مردمان جهان را فراهم سازند. اگر چه ایمنی و امنیت دریانوردی، به یمن پیشرفت تکنولوژی و تلاش های کشورها و سازمان‌های بین المللی منطقه ای دریانوردی بسیار ارتقاء یافته است، اما همچنان دنیا شاهد حوادث ناگواری در این حوزه می باشد.

در این میان اکنون همگی متحیرانه و ناباورانه شاهد یکی از غم انگیزترین حوادث یعنی تصادم کشتی نفتی سانچی با یک کشتی حامل گندم در 160 مایلی شرق سواحل کشور چین هستیم؛ حادثه ای که به لحاظ گستردگی فاجعه انسانی آن به سرعت ابعاد بین‌المللی یافت و خاطره سوانح بزرگی همچون کشتی «توری کانیان» و «اگزان والدیز» را در حاشیه قرار داد.

شوربختانه در این تصادم، 32 دریانورد شاغل بر روی کشتی نفتکش سانچی که به جز دو نفر بنگلادشی همگی از دلاورمردان ایران زمین بودند، در میان شعله های مهیب ناشی از انفجار مخازن میعانات گازی گرفتار شدند و علی رغم همه تلاش های صورت گرفته برای اطفاء حریق و جستجو و نجات، همگی جان به جان آفرین تسلیم نمودند.

سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی جمهوری اسلامی ایران، به محض اطلاع یابی از حادثه و از همان اول وقت صبح روز یکشنبه ١٧ دی ماه جاری تاکنون، جلسات اضطراری تشکیل داد و با برقراری ارتباط نزدیک با مراجع ذی‌ربط داخلی و بین المللی به ویژه شرکت ملی نفتکش، مراجع دریایی کشورهای چین، کره جنوبی و پاناما به عنوان دولت صاحب پرچم، همه ظرفیت‌ها و توان مدیریتی و لجستیکی خود را بکار گرفت تا در مواجهه با این حادثه ناگوار به وظایف حاکمیتی و انسانی خود برای نجات جان مفقودین و اطلاع یابی از سرنوشت این عزیزان عمل نماید.

پیگیری‌ها در عالی‌ترین سطوح مدیریتی کشور، اعزام تیم کارشناسی اولیه، تیم تکاوران امداد و نجات و نهایتاً عزیمت هیأت فنی دیپلماتیک با ریاست وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یک سو و فعالیت اطفاء حریق و تجسس و نجات دولت های چین و متعاقباً ژاپن از سوی دیگر، منجر به نتیجه مطلوب مورد انتظار نگردید و در نهایت اندک امیدها برای زنده یافتن عزیزان به یأس تبدیل شد.

اینجانب شخصاً و به نمایندگی از کلیه همکاران سازمانی، مراتب تأثر و تأسف عمیق خود را بخاطر این حادثه اعلام داشته و به ملت شریف ایران، خانواده بزرگ جامعه دریایی و بندری و به ویژه خانواده ها و بستگان داغدار این عزیزان دریانورد تسلیت عرض می نماییم و برای ارواح بزرگ و طیبه متوفیان حادثه، رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان آنها اجر و صبر جمیل را از درگاه خداوند متعال  مسئلت می نمائیم.

یاد و خاطره این عزیزان که در راه تعالی اقتصاد کشور جان خود را نثار کردند، برای همیشه در قلب و ذهنمان باقی خواهد ماند.»

کد خبر 280821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =