نماینده رئیس جمهوری در جمع خانواده‌های خدمه سانچی حاضر شد

معاون پارلمانی رئیس جمهوری به عنوان نماینده حسن روحانی، رئیس جمهوری در جمع خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی حضور یافت.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری عصر امروز (یکشنبه، 24 دی‌ماه) با حضور در ساختمان شرکت ملی نفتکش، با خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی گفت‌وگو کرد.

وی در جمع این خانواده‌ها گفت: ساعتی پیش از طرف رئیس جمهوری ماموریت یافتم خدمت شما خانواده‌های گرامی که عزیزان خود را در این حادثه سخت و دلخراش از دست داده‌اید، حضور یابم و از طرف وی به شما تسلیت عرض کنم و به آن عزیزان ادای احترام کنم.

وی گفت: در لحظه وقوع این حادثه و صحبت با کارشناسان مشخص شد احتمال زنده ماندن خدمه این نفتکش تقریباً غیرممکن است؛ به ویژه 48 ساعت پس از وقوع حادثه که امید کارشناسان کمتر شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تاکید کرد: با این حال، رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت تاکید کرد تا زمانی که کمترین امید وجود دارد، از امکانات کشور و همچنین همکاری چین، ژاپن و دیگر کشورها برای کمک و نجات خدمه نفتکش استفاده شود.

امیری گفت: علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری این موضوع عازم چین شد و نیروهای ارتش نیز برای کمک روانه چین شدند؛ با وجود امید کمی که وجود داشت رئیس جمهوری و معاون اول رئیس جمهوری پیوسته، پیگیر دریافت گزارش‌های این حادثه بودند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود تلاش های انجام شده به نتیجه ای نرسیدیم و امروز کورسوی امیدی که وجود داشت نیز بسته شد.

امیری با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی هیچگاه فداکاری‌های این عزیزان را فراموش نخواهد کرد، گفت: از طرف رئیس جمهوری و هیئت دولت، این اتفاق ناگوار را خدمت بازماندگان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: کار در نفتکش خطر بالایی دارد اما عشق به وطن سبب شد این عزیزان، آگاهانه این کار را انتخاب کردند.

به گزارش شانا، 16 دی‌ماه یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل 970 هزار بشکه میعانات گازی (بیش از 130 هزار تن) بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل روبه‌رو و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رئیس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه‌های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقام‌ها و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام‌های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله‌های آتش و تعیین وضع خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به نفتکش سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضع میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام امروز (یکشنبه، 24 دی‌ماه) رسانه‌ها اعلام کردند که نفتکش سانچی در عمل در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی‌های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در حال انجام است و وزیر کار به عنوان رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.

کد خبر 280836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =