دستور روحانی برای رسیدگی به مشکلات خانواده‌های خدمه سانچی

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: رئیس جمهوری امروز به چند وزیر کابینه تاکید کرد که به مشکلات و مسائل خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی رسیدگی شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حسینعلی امیری امروز (یکشنبه، 24 دی‌ماه9) در حاشیه گفت‌وگو با خانواده‌های خدمه نفتکش سانچی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری در جمع خانواده‌ها حاضر شدم؛ در این نشست صحبت‌های خانواده‌ها را شنیدم که آن را به رئیس جمهوری منتقل می‌کنم.

وی ادامه داد: این خانواده‌ها خواسته‌هایی داشتند که قرار است در جلسه امروز هیئت دولت مطرح شود.

به گزارش شانا، 16 دی‌ماه یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل 970 هزار بشکه میعانات گازی (بیش از 130 هزار تن) بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل روبه‌رو و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رئیس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروه‌های کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقام‌ها و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد، اما اقدام‌های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله‌های آتش و تعیین وضع خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به نفتکش سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضع میدانی ناممکن شده بود.

سرانجام امروز (یکشنبه، 24 دی‌ماه) رسانه‌ها اعلام کردند که نفتکش سانچی در عمل در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی‌های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در حال انجام است و وزیر کار به عنوان رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضع نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.

کد خبر 280837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =