نقش راهبردی شرکت‎های گاز استانی در ایجاد رفاه عمومی

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: شرکت‌های گاز استانی گام‌های بلندی در مسیر رشد، توسعه‌ و اقتصاد کشور برداشته‌اند و در رفاه عمومی و اقتصاد کشور نقشی راهبردی دارند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حبیب‎الله بیطرف در جمع مدیران شرکت گاز استان اصفهان با بیان این مطلب افزود: شرکت‌های گاز استانی اهمیت بالایی دارند و خدمات این شرکت‌ها در وضع معیشت آحاد مردم تاثیرگذار است.

وی با بیان این‎که مجموعه اقدام‌ها و سطح خدمات گازرسانی که در سطح استان اصفهان مشاهده می‎شود، بیانگر تعهد، توانمندی و تلاش مجموعه کارکنانی است که دلسوزانه فعالیت می‎کنند، ادامه داد: شرکتی که سرآمدی در عملیات، بهبود عملکرد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری را به عنوان راهبردهای اصلی خود قرار دهد، شرکتی دارای برنامه و اهداف راهبردی است.

وی تصریح کرد: با وجود صنایع عمده و جزء، نیروگاه‌ها و جمعیت کلان استان اصفهان، گاز طبیعی در روند تولید برای شرکت‌ها و سازندگان و سلامت محیط زیست این استان یک نعمت ارزشمند است.

این مقام مسئول گفت: هدف این شرکت، تأمین گاز مورد نیاز کشور و صادرات است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و همدلی همه دستگاه‌ها و همچنین تکمیل طرح‌های توسعه‎ای کشور، بیش از پیش در این مسیر موفق باشیم.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت خاطرنشان کرد: فعالیت‌های عظیم شرکت ملی گاز ایران اکنون فرامرزی شده و رشد و توسعه‌ آن، تاثیر بسیار مهمی در اقتصاد منطقه‌ای و جهانی دارد که این خود، نکته‌ای بسیار مهم و حیاتی است.

به گفته بیطرف، در قراردادهای آینده حوزه نفت و گاز کشور، باید از توان و ظرفیت سازندگان داخلی استفاده کنیم و سازندگان داخلی می‌توانند از این فرصت‌های به وجود آمده در جهت کسب توانایی و مهارت در سطح جهانی استفاده کنند و شکوفا شوند.

پوشش گازرسانی برای 95 درصد خانوارهای روستایی اصفهان

در ادامه این جلسه، سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان این‌که این شرکت از سال 1377 به‌طور مستقل از منطقه2 عملیات انتقال گاز، خدمات گازرسانی را در سطح استان آغاز کرده، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 111 کیلومتر خط انتقال گاز، 929 ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بیش از 26 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و 830 هزار انشعاب و اشتراک‌پذیری بیش از یک میلیون و 707 هزار مشترک در سطح استان اجرایی شده است.

وی افزود: بهره‌مندی 48 شهرک صنعتی و 8 هزار و 600 واحد صنعتی، 156 جایگاه CNG و پنج نیروگاه، 103 شهر از مجموع 107 شهر استان و 1338 روستا از مجموع 1448 روستای مشمول گازرسانی از گاز طبیعی، مهم‌ترین سطح خدمات گازرسانی این شرکت در سطح استان را بیان می‌کند.

علوی گفت: خوشبختانه با این میزان حجم خدمات گازرسانی در سطح استان، در حال حاضر بالغ بر 99.6 درصد از خانوارهای شهری و 95 درصد از خانوارهای روستایی  استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، سرآمدی در عملیات، بهبود عملکرد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری را راهبردهای اصلی این شرکت عنوان کرد و افزود: این شرکت با تکیه بر کارکنان متعهد و تأمین‌کنندگان توانمند خویش، در زمینه ارائه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی از طریق برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ها و تأسیسات گازرسانی، برای رفع نیاز و رفاه مشترکان خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی فعالیت می‌کند.

کد خبر 280860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =