۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
  • کد خبر: 280878
دوران نفت ارزان فعلا پایان یافته است

یک معامله‌گر نفتی اعلام کرد دلایلی وجود دارد که درباره رشد قیمت نفت خو‌ش‌بین باشیم.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، رابرت ریموند، معامله‌گر  با سابقه نفتی، پس از رسیدن قیمت نفت به حدود 65 دلار برای هر بشکه در سال 2014 میلادی، وقوع بحران در صنعت نفت را پیش‎بینی کرده بود. با این همه، وضع بازار در این سال‌ها دگرگون شده است.

وی پس از بازگشت قیمت شاخص نفت خام آمریکا به حدود 65 دلار در روزهای گذشته، دیگر دلیلی برای نگرانی از بحران در آینده نمی‌بیند. در واقع وی پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها امکان رشد بیشتر را دارند.

این معامله‌‎گر گفت: کلان‌نگری ما نشان می‌دهد روند بازسازی قیمت نفت که در سال 2015 میلادی آغاز شد و اکنون ادامه دارد، به سوی هدف قیمتی در بازه 65 تا 75 دلار برای هر بشکه حرکت می‌کند.

ریموند که به دلیل پیش‌بینی افت قیمت گاز آمریکا در سال 2011 میلادی معروف است، ابراز اطمینان کرد که شرایط بازار نفت از رشد قیمت‌ها حمایت می‌کنند.

وی گفت: مسئله بنیادی بلندمدت این است که تقاضا در نقاط گوناگون جهان به سرعت رشد می‌کند، ظرفیت مازاد تولید در حال نابود شدن است.

به گفته این معامله‌گر نفتی، برای کنار آمدن با احتمال فراتر رفتن تقاضای نفت از عرضه، لازم است وضع کنونی تولید نفت اصلاح شود.

ریموند گفت: تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا نمی‌توانند رشد عرضه جهان را به تنهایی به دوش بکشند. صنعت نفت باید دوباره روی پای خود بایستد و حفاری را بیفزاید و راهی بیابد که عرضه را فراتر از آمریکا افزایش دهد.

کد خبر 280878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =