عمومی کردن فرهنگ ایمنی؛ مهمترین مبحث در بخش HSE است

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت ملی گاز ایران گفت: مهمترین مبحث در بخش HSE، عمومی کردن فرهنگ رعایت الزام‌های ایمنی در انجام فعالیت‌های اجرایی و بهره‌برداری از تاسیسات است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا یوسفی‌پور، در همایش HSE شرکت گاز استان خراسان شمالی اظهار کرد:بایدبا بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در حوزه آموزش و توجه ویژه به کارکنان و متولیان HSE در سازمان‌ها، برای کاهش مخاطره‌ها اقدام کرد.

یوسفی‌پور گفت: ایران بزرگترین ذخایر گاز در جهان را به خود اختصاص داده که مدنظر قرار دادن حجم مصرف گاز در کشور، رعایت فرهنگ ایمنی را به عنوان الزامی برای همه افراد تبدیل کرده است.

وی افزود: در صورتی که الزام‌های ایمنی که همه موظف به رعایت آن هستند، با کوچکترین بی‌دقتی روبه‌رو شود، ممکن است خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به صنعت وارد کند.

رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: بروز حوادث به ما هشدار می‌دهد در زمان انجام کار، ایمنی باید سرلوحه قرار گیرد، بنابراین هر واحدی باید به فراخور کاری که انجام می‌دهد، الزام‌های ایمنی را رعایت کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نمی‌توان شبکه گذاری، انشعاب گذاری، لوله کشی، علمک، کنتور و رگلاتور نصب کرد، اما ایمنی را در نظر نگرفت؛ از این رو، اگر فرهنگ ایمنی در همه بخش‌ها توسعه یابد، بدون شک بسیاری از حوادثی که عامل آن انسان و خطاهای انسانی است، حذف می‌شوند.



کد خبر 280879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =