روند پیشرفت نخستین پارک استایرن کشور تشریح شد

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی آخرین روند پیشرفت نخستین پارک استایرن کشور را تشریح کرد.

به گزارش شانا، علی‌محمد بساق‌زاده هدف از ایجاد پارک‌استایرن را تکمیل زنجیره و تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده عنوان و اظهار کرد: میعانات گازی بعد از تحویل از فازهای پارس جنوبی به اتان و سپس اتیلن تبدیل می‌شود. بنزن تولید شده در پتروشیمی نوری نیز به همراه اتیلن در پتروشیمی پارس به اتیل ‌بنزن و سپس به مونواستایرن تبدیل می‌شود. مونواستایرن خوراک اصلی پارک استایرن است و انواع محصولات پلی‌استایرن از آن تولید می‌شود.

وی با بیان این که واحد‌های پارک ‌استایرن شامل پتروشیمی انتخاب، پتروشیمی تخت جمشید پارس، پلیمر پاد جم، پتروشیمی صدف و پتروشیمی دالاهو است، گفت: مجتمع های انتخاب و تخت جمشید پارس در حال حاضر به تولید رسیده‌اند.

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که محصولات پتروشیمی‌های انتخاب و تخت جمشید پارس علاوه بر تامین نیاز داخلی سبب بهینه‌سازی قیمت در داخل نیز شده‌اند، افزود: پتروشیمی‎های تبریز و قائم بصیر تنها تولیدکنندگان پلی‌استایرن در کشور بودند، ولی خوشبختانه با وارد سرویس شدن پتروشیمی انتخاب و تخت جمشید پارس، نیاز داخل به گریدهای مختلف پلی‌استایرن برطرف شده است و مازاد آن نیز صادر می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که طرح شیمیایی صدف نیز در حال حاضر بیش از 40 درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: انتظار این است که این واحد اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد، اما تلاش دارند در نیمه دوم سال ۹۷ از فاز نخست آن بهره‌برداری کنند.

بساق‌زاده با اشاره به این که پلیمر پادجم اواخر سال آینده تولید آزمایشی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: پتروشیمی دالاهو نیز ۶۵ درصد پیشرفت دارد که بعد از اقدام‌های لازم در زمینه مهندسی و بهینه‌سازی انتظار داریم در سال ۹۸ وارد مدار شود.

به گفته وی، پلی‌استایرن بازار فروش خوبی دارد و افزون بر صنایع خودروسازی در محصولات مختلفی مانند لوازم خانگی، یخچال، فریزر و ظرفشویی استفاده و مازاد تولید آن به کشورهای مختلفی مانند چین، هند، روسیه، لهستان و ترکیه صادر می‌شود.

کد خبر 280900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =