صنعت نفت نیازمند جذب سرمایه و فناوری‌های روزآمد است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم بهره‌مندی از سرمایه‌ و فناوری‎های روزآمد شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان در صنعت نفت ایران تاکید کرد.

اسدالله قره‌خانی با تاکید بر این‌که باید از دانش فنی جدید در صنعت نفت استفاده کنیم، به خبرنگار شانا گفت: جذب سرمایه‌ در صنعت نفت باید به گونه‌ای انجام شود که از طریق درآمدهای همان سرمایه، امکان بازپرداخت‌ها نیز وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که صنعت نفت کشور به حضور سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی نیاز دارد، افزود: حضور سرمایه‌گذار خارجی به معنای کنار گذاشتن شرکت‌های داخلی نیست، بلکه استفاده از چنین سرمایه‎هایی می‌تواند توان اقتصادی ایران را افزایش دهد.

وی با اشاره به این‌که هر صنعتی برای تحول و پیشرفت به منابع مالی نیاز دارد، تصریح کرد: صنعت نفت ایران برای جهانی شدن، توسعه و نوسازی هرچه بیشتر نیازمند استفاده از سرمایه‌های خارجی است.

قره‌خانی عنوان کرد: باید بیش از پیش مسیر جذب سرمایه‌های خارجی در صنعت نفت و پتروشیمی را با هدف افزایش ظرفیت تولید این صنعت پیشرو هموار کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمینه برای جذب سرمایه خارجی فراهم است که باید از چنین فرصت‌هایی سود برد. جذب سرمایه‌های جدید نیازمند همگرایی است و باید بر این نکته تاکید کرد که در صورت همکاری میان همه متولیان، می‌توان شاهد افزایش جذب سرمایه‌ در صنعت نفت بود.

کد خبر 280914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =