راهکارهای نگهداشت توان تولید گاز در سرخون و گشوی جنوبی بررسی شد

راهکارهای نگهداشت و افزایش توان تولید گاز در منطقه سرخون و گشوی جنوبی و شرایط عملیاتی تأمین خوراک پالایشگاه گاز سرخون بررسی شد.

به گزارش شانا، رامین حاتمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و دیگر مدیران ارشد این شرکت در بازدید از منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی واقع در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، بر ضرورت تلاش برای نگهداشت و افزایش توان تولید گاز در این منطقه عملیاتی تاکید و راهکارهای مختلف را به این منظور بررسی کردند.

وی در این بازدید گفت: تاکنون ۸۰ درصد گاز میدان سرخون برداشت شده و از این رو، توسعه میدان‌های مجاور، ایجاد برخی تغییرات در تاسیسات پایین‌دستی، تعریف طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید در قالب EPCF، بهینه‌سازی شرایط تولید از چاه‌ها و... از جمله برنامه‌های در دست اقدام است.

غلامحسین منتظری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز در این نشست با اشاره به گذشت ۳۱ سال از عمر میدان گازی سرخون گفت: تاکنون 98.8 میلیارد متر مکعب گاز از این میدان برداشت شده است.

وی پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه پساب‌های صنعتی را از اقدام‌های مثبت انجام شده در منطقه عملیاتی سرخون و گشوی جنوبی عنوان کرد و افزود: پیشگیری از کاهش تولید و برداشت صیانتی در این منطقه با جدیت دنبال می‌شود. 

بر اساس این گزارش، منطقه سرخون و گشوی جنوبی قدیمی‌ترین منطقه عملیاتی تحت نظارت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در بندرعباس واقع شده است.

کد خبر 281518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =