بهره‌برداری از سامانه پایش انرژی در  نفت و گاز  زاگرس جنوبی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از راه‌اندازی سامانه پایش و اندازه‌گیری آنلاین (برخط) انرژی با هدف مدیریت مصرف انرژی در این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، غلامحسین منتظری در این‌باره اظهارکرد: سامانه پایش و اندازه‌گیری آنلاین (برخط) انرژی در گام نخست در منطقه عملیاتی آغار و دالان و ستاد شیراز راه‌اندازی شده است.

منتظری افزود: هم‌اکنون ۲۰ دستگاه کنتور هوشمند با قابلیت ارسال برخط اطلاعات در منطقه عملیاتی آغار و دالان و سه دستگاه نیز در ستاد شیراز راه‌اندازی شده است.

وی گفت: سامانه پایش و اندازه‌گیری انرژی افزون بر اندازه‌گیری مقدار مصرف انرژی، عوامل دیگری شامل ولتاژ، جریان، فرکانس و... را به صورت عددی و نموداری در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد.

منتظری تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، امکان اندازه‌گیری مقدار مصرف انرژی در پالایشگاه گاز فراشبند، شهرک مسکونی آغار و دالان، تصفیه‌خانه، نیروگاه، مراکز جمع‌آوری گاز و ساختمان‌های صنعتی و غیرصنعتی، در ستاد شیراز فراهم شد.

وی نظارت بر مقدار مصرف انرژی در زمان‌های مختلف، بازرسی قبض‌های صادره از سوی شرکت برق منطقه‌ای، بررسی کیفی برق دریافتی، محاسبه هزینه‌های انرژی مصرفی و برآورده‌کردن ضرورت‌های استاندارد مدیریت انرژی (ایزو 50001) را از مزایای این نظام عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: در آینده و طبق برنامه‌ریزی از سوی واحد مدیریت انرژی، سامانه پایش آنلاین انرژی در همه مناطق عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نصب و راه‌اندازی می‌شود.

آزمایشگاه تجهیزات پایش انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران، رؤسا و کارشناسان این شرکت راه‌اندازی شد.

کد خبر 281820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =