۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
  • کد خبر: 282191
ممانعت از نفت‎سوزی در منطقه عملیاتی غرب کارون

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: پس از ابلاغیه وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت هرگونه نفت‌سوزی در منطقه عملیاتی غرب کارون، این شرکت از سوزاندن هرگونه نفت خام تولیدی حاصل از عملیات تست چاه‌ها در مدت زمان عملیات حفاری در گودال‌های سوخت ممانعت بعمل آورده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت متن، کوروش رضا زاده با بیان این مطلب افزود: شرکت مهندسی و توسعه نفت در راستای این امر مهم، اقدام به تامین یک دستگاه MOT (دستگاه تصفیه و جداسازی شن، اسید و پساب‌های شیمیایی از نفت، پیش از ورود به واحدهای بهره‌برداری و جلوگیری از آلودگی هوای زیست محیطی) به صورت استیجاری، در منطقه غرب کارون کرده است.

وی همچنین در واکنش به خبری مبنی بر شکستگی خط لوله نفت در حوزه‌ی میدان نفتی آزادگان جنوبی در منطقه تالابی هورالعظیم و آلودگی نفتی در این تالاب، ضمن تکذیب این خبر، گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر در استان خوزستان و وزش باد شدید در منطقه غرب کارون، سطح آب با توجه به آبگیری تالاب هورالعظیم از سال گذشته به بالاترین حد خود رسید و سبب مواج شدن آب شد که این امر موجب شکست بسیار جزئی دیواره گودال سوخت در پد ۱۹ طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی شده است. 

رضازاده گفت: به دنبال آن مقداری از مواد زائد نفتی موجود در گودال سوخت به بیرون نشت پیدا کرد که بلافاصله پس از این رخداد، تیم بحران شرکت مهندسی و توسعه نفت در کمتر از ۵ ساعت از وقوع این ضایعه وارد عملیات شد و با نظارت رئیس کل اداره محیط‌زیست شهرستان هویزه به صورت کامل پاک‌سازی این منطقه انجام شد. همچنین کلیه خاک‌های آلوده به محل لندفیل (محل دفن کنده‌های حفاری) شماره ۲۲ طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی منتقل شده است.

کد خبر 282191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =