حمایت از کالای ایرانی در صنعت نفت با جذب سرمایه تحقق می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کالای ایرانی در صنعت نفت و گاز با تزریق سرمایه‌های داخلی و خارجی به این صنعت تحقق می‌یابد.

حسین امیری خامکانی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با یادآوری نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، گفت: پرداختن به اقتصاد همسو با حمایت از تولید داخلی باید وظیفه ملی قلمداد شود و در دستور کار تمامی نهادهای سیاسی، اجتماعی، حاکمیتی و قوای سه‌گانه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که راهبرد و تصمیم واحد در موضوع حمایت از کالای ایرانی راه نجات اقتصاد کشور است، افزود: حمایت از کالا و نیروی کار بومی در صنایع مختلف، به‌ویژه صنعت نفت موجب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیاز است همه نهادهای درون نظام با نگاه و اراده ملی در حد مسئولیت خود احساس وظیفه کنند. فضای کسب و کار، تولید کالا و خدمات باید اصلاح شود و مجلس می‌تواند منشا این تحول باشد.

امیری خامکانی تصریح کرد: صنعت نفت و گاز با ظرفیت عظیم خود و همچنین با تزریق مناسب سرمایه‌های داخلی و خارجی می‌توانند بخشی از نیازهای اشتغال کشور را مرتفع کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در صنعت نفت خرید کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، ممنوع شده که این مهم نشانه حمایت از کالای ایرانی و مصداق اقتصاد مقاومتی است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در بعد حاکمیتی حل معضل قاچاق کالا و ساماندهی واردات کالا به کشور در حمایت از کالای ایرانی باید در دستور کار قرار گیرد تا رقابت بین تولیدکنندگان داخلی در شرایط مساوی به وجود آید.

کد خبر 282208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =