پیکر یکی از سرنشینان بالگرد سانحه‌دیده در خلیج‌فارس پیدا شد

پیکر علی فتاحی خلبان یکم بالگرد سانحه‌دیده در آب‌های خلیج فارس پیدا شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، پیش از ظهر روز جمعه، 31 فروردین ماه به کمک روبات پیشرفته زیر دریایی (ROV) و جست‌وجوی دقیق و نقطه‌به‌نقطه حوالی محل حادثه، پیکر خلبان یکم بالگرد سقوط کرده در آب‌های خلیج‌فارس پیدا و به سکو منتقل شد.

این گزارش حاکی است شامگاه روز سه‌شنبه، 28 فروردین ماه این بالگرد که برای انتقال جواد کاراندیش یکی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره که دچار سکته شده بود، به سکوی R1 (میدان رسالت) اعزام شده بود، مدت کوتاهی پس از ترک سکو در راه انتقال بیمار به سمت جزیره کیش سقوط کرد.

در این سانحه کمک خلبان نجات یافت، اما خلبان یکم، بیمار و پزشکیار جان خود را از دست دادند و هم‌اکنون عملیات جست‌وجو برای پیداکردن پیکر بهروز موسوی از دیگر سرنشینان بالگرد استیجاری با حضور ‌گروه‌های باتجربه ادامه دارد.

سومین حادثه سقوط در سال‌های اخیر

در پی حادثه سقوط بالگرد استیجاری شرکت نفت فلات قاره، وزیر نفت بر تمهیدات نظارتی بیشتر این وزارتخانه بر عملیات‌های پروازی تاکیدکرد و گفت: پس از سقوط بالگرد اجاره‌ای متعلق به سپاه در دریای خزر و بالگردی دیگر در جزیره خارک، این سومین حادثه سقوط در سال‌های اخیر بوده است.

وزیر نفت با تاکید بر اجاره‌ای بودن این بالگرد که متعلق به یک شرکت حرفه‌ای باسابقه خصوصی‌سازی شده است، تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد با توجه به حوادث اخیر و تعدد پروازهای وزارت نفت، لازم باشد از طریق بنگاه‌هایی معتبر به‌طور مستقیم بر کیفیت و ایمنی نظارت را اعمال کنیم.
در پی این واقعه دردناک، وزیرنفت و برخی ازمدیران عالی‌رتبه وزارت نفت با صدور پیام‌هایی، این ضایعه تاسف‌بار را به خانواده صنعت نفت تسلیت گفتند و از درگاه پروردگار متعال برای خانواده قربانیان صبر وشکیبایی آرزو کردند.

پیام تسلیت بیژن زنگنه وزیر نفت

وزیر نفت در پیامی درگذشت تعدادی از کارکنان سختکوش شرکت «نفت فلات قاره» و شرکت «هلی‌کوپتری ایران» را تسلیت گفت.

در متن پیام بیژن زنگنه آمده است: خبر درگذشت تعدادی از پرسنل عزیز و سختکوش شرکت «نفت فلات قاره» و شرکت «هلی‌کوپتری ایران» در سانحه سقوط بالگرد، سبب اندوه و تألم فراوان شد.

این ضایعه را به خانواده‌های داغدار و همکاران‌مان در این شرکت‌ها تسلیت عرض کرده، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان آمرزش و علو درجات مسئلت می‌نمایم.

از مدیران ذی‌ربط می‌خواهم ضمن بررسی علت وقوع حادثه و رسیدگی به خانواده‌های عزادار، تمامی تلاش خود را برای حفظ ایمنی و سلامت پرسنل به‌کار گیرند.

پیام تسلیت علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

« وَبَشِّرِ الصَّابِرِین؛ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.

سانحه تلخ و دلخراش سقوط بالگرد بل 212 متعلق به شرکت هلی‌کوپتری ایران در اجاره شرکت نفت فلات قاره که منجر به درگذشت جمعی از همکاران سختکوش‌مان شد،‌ موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

 اینجانب ضمن عرض تسلیت به کارکنان محترم شرکت هلی‌کوپتری ایران، کارکنان شرکت نفت فلات قاره، خانواده‌های داغدار و ابراز همدردی با ایشان، از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر الهی مسئلت می نمایم.»

پیام تسلیت مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران  

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در پی سانحه سقوط بالگرد در آب‌های خلیج‌فارس و جان باختن تعدادی از همکاران این شرکت و شرکت هلی‌کوپتری ایران، پیام تسلیتی صادر کرد.
در پیام حمید بورد آمده است: «سانحه تاسف‌بار سقوط بالگرد در آب‌های خلیج فارس که منجر به کشته شدن تعدادی از همکاران گرانقدر شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت هلی‌کوپتری ایران شد موجی از اندوه و ناراحتی را در میان کارکنان این شرکت به‌وجود آورد.
بی‌تردید جان‌باختگان این حادثه دلخراش از بهترین و کارکشته‌ترین نیروهای کشور بوده و تلاش آنها برای به حرکت در آوردن چرخ‌های اقتصادی میهن عزیزمان بی‌نظیر و شایسته قدردانی است.
ضمن تسلیت این مصیبت دردناک به خانواده‌های داغدار این بزرگواران، کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران و صنعت نفت کشور، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه غم‌انگیز، آمرزش و برای بازماندگان آنان صبر و شکیبایی خواستارم.»

پیام تسلیت محسن پاک نژاد، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید:

بازگشت همه به سوی اوست

خانواده بزرگ صنعت نفت متالم و مغموم از سانحه دردناک سقوط بالگرد شرکت هلی‌کوپتری ایران است، به خصوص که این بالگرد حامل تنی چند از همکاران‌مان در شرکت نفت فلات قاره بود؛ حال این عزیزان به دیار باقی شتافته‌اند و این سفر، غمی سترگ را در دل یکایک کارکنان صنعت نفت نشانده است.
اینجانب مراتب تسلیت و تعزیت خود را به کارکنان محترم شرکت هلی‌کوپتری ایران،  همکارانم در شرکت نفت فلات قاره و سایر بازماندگان تقدیم داشته و از ایزد منان، آرامش ابدی را برای  کشته‌شدگان این رویداد غمبار مسئلت می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه، طلب غفران و آمرزش و برای بازماندگان طلب صبر دارم.

پیام تسلیت سپهر سپهری، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران

«حادثه دردناک سقوط بالگرد شرکت نفت فلات قاره که موجب جان باختن و مصدومیت تعدادی از همکاران عزیزمان در آن  شرکت و سازمان خدمات پروازی شد موجب تاثر شدید اینجانب و کارکنان شرکت ملی حفاری ایران گردید.

بر خود لازم می دانم این حادثه ناگوار را به تلاشگران صنعت نفت به ویژه خانواده‌های داغدار آن عزیزان از دست رفته تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مصدومان شفای عاجل و سلامتی مسئلت نمایم.

گر چه غم از دست دادن این انسان‌های وارسته بسی سنگین و حزن‌انگیز خواهد بود اما آدمی را چاره‌ای جز تسلیم در برابر تقدیر و مشیت الهی نیست.

بار دیگر در این روزهای عزیز دست نیاز به سوی پروردگار رحمان بلند می‌کنیم و از آن یکتای  بی‌نیاز می‌خواهیم تا روح بلند این عزیزان را که در راه خدمت از میان ما رخت سفر بربستند با ارواح طیبه شهدا، مومنین و صالحین محشور سازد.»

این گزارش حاکی است، با هماهنگی انجام شده با منطقه لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران و مسئولان سکوهای نفت و گاز مستقر در محل سانحه، این شرکت در مجموع هفت شناور جستجوگر شامل شناورهای تندرو، تدارکاتی و غواصی تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره، همچنین شناورهای ناجی سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه را به موقعیت سانحه اعزام کرده و عملیات جست‌وجو برای یافتن دومین سرنشین ناپدید شده بالگرد با وجود شرایط نامساعد جوی و توفانی بودن دریا ادامه دارد.

کد خبر 282269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =