حمایت از سازندگان داخلی در دستور کار خطوط لوله و مخابرات نفت قرار دارد

در سال حمایت از کالای ایرانی و به منظور حمایت هرچه بیشتر از ساخت داخل، جذب هرچه بیشتر سازندگان داخلی از اولویت‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در نمایشگاه امسال خواهد بود.

به گزارش شانا، ابوالقاسم زمانی، مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: طی برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با نمایش قطعات مورد نیاز و پرمصرف صنعت انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی که تاکنون در داخل کشور ساخته نشده‌اند، از سازندگانی که برای ساخت مشابه قطعات اعلام آمادگی کنند حمایت می‌کنیم تا در چرخه سازندگان قرار گیرند.
 
وی افزود: این شرکت فهرست کاملی از اقلام ساخته شده داخلی را در اختیار معاونت مهندسی شرکت‌های ملی نفت نفت و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار داده است و روند بومی سازی قطعات را با جدیت پیگیری می‌کند.
 
مدیر کالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به ممنوعیت خرید خارجی اقلامی که نمونه ساخت داخل دارند، تاکید کرد: روند کار به این صورت است که همه تقاضاهای خارجی که به شرکت می‌رسد بررسی احتمال ساخت داخل آن انجام می‌شود .
 
به گفته وی، در صورت مثبت بودن نتیجه بررسی؛ همزمان با پیگیری خرید خارجی آن، ساخت داخلی آن نیز پیگیری می‌شود و در صورتی‌که ساخت داخل زودتر به نتیجه برسد، خرید متوقف خواهد شد.
 
زمانی افزود: در برخی موارد به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای تولید کالا در داخل کشور رغبتی برای سازندگان ایجاد نمی‌شود و یا کالایی که پیش‌تر ساخته شده، اما در مرحله آزمایش نتیجه موفقیت آمیزی از آن به دست نیامده است مانند برخی محورهای توربین، همچنان تولید داخلی ندارد.
 
به گفته مدیرکالای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، در بخش تعمیرات به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیدیم، به طوری که هم اکنون تعمیرات توربین‌ها صد در درصد در داخل کشور انجام میشود.
 
وی اظهار کرد: از پارسال تاکنون 70 قلم کالا (هشت هزار و 613 عدد) از سوی سازندگان داخلی ساخته شده و 18 فقره تقاضا خاتمه یافته است.
 
زمانی اظهار کرد: البته آمار مربوط به آنچه که تاکنون از سوی این شرکت داخلی سازی شده است، بالغ بر 1205 قلم  است.
 
وی تصریح کرد:. این تعداد بیانگر این است که کالاهایی که در سال‌های قبل خرید خارجی می‌شدند، پس از طی مرحله موفقیت آمیز ساخت داخل، اکنون از سوی سازندگان داخلی تامین می‌شوند.
 
در نمایشگاه امسال حدود 50 قلم کالای مورد نیاز و پرمصرف در معرض نمایش و معرفی به تولیدکنندگان و سازندگان داخلی قرار خواهد گرفت.
کد خبر 282805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =