برنامه جامع فرهنگ‌سازی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت کلید خورد

برنامه جامع فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت که با همکاری مشترک این شرکت و موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی تدوین شده است، در جلسه شورای مدیران بهینه‎سازی مصرف سوخت تشریح، بررسی و مقرر شد این برنامه پس از انجام هماهنگی‎های لازم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جلسه شورای مدیران شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت امروز (دوشنبه، 21 خردادماه) با دستور کار «بررسی برنامه جامع فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی» برگزار و بر ضرورت فرهنگ‌سازی به عنوان ضرورت اجتناب‎ناپذیر برای اصلاح الگوی مصرف انرژی در جامعه تاکید شد.

حامد حوری‎جعفری، رئیس پژوهشکده مطالعات راهبردی فناوری موسسه مطالعات بین‎المللی انرژی و مشاور شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، به تشریح این برنامه پرداخت و درباره «جایگاه فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی در سیاست‎های کلی کاهش شدت مصرف انرژی»، «جامعه هدف جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی»، «رویکردهای فرهنگ‎سازی و اطلاع‎رسانی»، «ابزارها و برنامه‎های مدنظر» و موارد مرتبط با این مباحث توضیحاتی ارائه داد.

وی به فرهنگ‌سازی، اطلاع‎رسانی و آموزش  به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای اجرای سیاست‎های غیرقیمتی در اصلاح الگوی مصرف اشاره و در عین حال بر استفاده درست از ابزارهای غیرقیمتی دیگر مانند تدوین معیارهای مصرف و اجرای طرح‎های بهینه‎سازی مصرف انرژی با مکانیزم اسکو تاکید کرد.

حوری‎جعفری  جامعه هدف اصلی در بحث فرهنگ‌سازی را عموم مردم عنوان کرد و گفت: در بحث اطلاع‎رسانی با مصرف‎کننده نهایی در بخش‎های ساختمان، حمل‌و‌نقل، کشاورزی و صنعت سروکار داریم، به ویژه در بخش حمل‌ونقل و ساختمان که عموم مصرف‎کنندگان مردم هستند و باید بیشتر روی این دو حوزه تمرکز شود.

وی یادآور شد: در عین حال فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی در حوزه حمل‌ونقل کار آسانی هم نیست، زیرا ترغیب مردم در این حوزه، نیازمند حمایت و همراهی همه‎جانبه دولت است. به طور مثال اگر مردم را به مصرف خودروهای هیبریدی تشویق می‎کنیم، باید تعرفه‎های موجود نیز حمایت‎کننده باشد، یا اگر مردم را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترغیب می‎کنیم باید زیرساخت‎های آن به حد کافی موجود باشد.

کد خبر 283213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =