ضرورت گسترش همکاری نیکو و امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از نیکو به‌عنوان بازوی امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نام برد و بر ضرورت تقسیم کار میان نیکو و امور بین‌الملل برای تامین منافع شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی کاردر امروز (سه‌شنبه، 22 خردادماه) در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید شرکت نفتیران اینترترید (نیکو) با بیان این‌که بی‌انضباطی شرکت نیکو در دوران تحریم در سال‌های اخیر برطرف شده است، تصریح کرد: شرکت نیکو در حال ورود به دوران سخت است، بنابراین تکنیک‌های جدیدی برای حل مشکلات این دوران نیاز است.

وی، انضباط مالی، توسعه ارتباطات و واکنش سریع به حوادث بین‌المللی، بهینه‌سازی داراییها را جزو اولویت‌های کاری شرکت نیکو عنوان کرد و افزود: شرکت نیکو به عنوان بازوی امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با برنامه‌ریزی دقیق و تقسیم کار باید نسبت به تحقق اهداف و تامین منافع شرکت ملی نفت ایران تلاش کند.

معاون وزیر نفت بر ضرورت انتقال تجربیات آقای هدایت‌زاده به نسل جوان که در دوران مدیریتش اقدام‌های مهمی را انجام داده است، تاکید کرد و افزود: آقای پورابراهیم یکی از جوانان مستعد صنعت نفت است که سال‌ها از تجربه‌های وزیر نفت سودجسته است و می‌تواند به پیشبرد اهداف نیکو کمک کند.

کاهش سنی میانگین مدیران صنعت نفت

سعید خوشرو، مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران نیز در این آیین با بیان این که همکاری خوبی در سال‌های اخیر میان شرکت نیکو و امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران وجود داشته است، به ویژگی‌های آقای پورابراهیم اشاره کرد و گفت: آینده‌نگر بودن، منعطف بودن، درستی، خوشفکری و اشراف به صنعت نفت از ویژگی‌های مدیرعامل جوان نیکو است.

وی ضمن قدردانی از نگاه آقای کاردر به دلیل جوانگرایی در شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: میانگین سنی مدیران شرکت ملی نفت ایران در حال کاهش است که این موضوع می‌تواند به نفع این صنعت باشد.

نیکو؛ بازوی امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران

علی‌اکبر پورابراهیم، مدیرعامل شرکت نیکو نیز از زحمات آقای هدایت‌زاده در سال‌های اخیر به دلیل حل شدن چالش‌های این شرکت قدردانی کرد و افزود: حفظ و حراست از دارایی‌های نیکو و ایجاد انضباط و شفافیت مالی از مهم‌ترین اهداف شرکت نیکو است.

وی با بیان این که با انتخاب آقای خوشرو به‌عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت نیکو، این شرکت بازوی امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران خواهد بود، تصریح کرد: امیدواریم شرکت نیکو به‌عنوان شرکتی که در خارج از ایران ثبت شده، بتواند فعالیت خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهد.

پورابراهیم دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد MBA و دکترای دانشگاه تهران در رشته مدیریت حقوق مالی است.

حضور پررنگ نیکو در پروژه‌های نفتی

سیدمجید هدایت‌زاده رضوی هم در آیین تودیع‌اش به بخشی از کارهایی که در سال‌های اخیر از سوی نیکو انجام شد، اشاره کرد و افزود: کمک مالی نیکو به پروژه‌های گازرسانی روستایی و شهرهای کوچک، پروژه ستاره خلیج فارس و پارس جنوبی بخشی از این کارها هستند.

وی از علی‌اکبر پورابراهیم به‌عنوان جوان باانگیزه، بااخلاق و متعهد نام برد و گفت: داشتن این ویژگی‌ها سبب می‌شود که یک فرد در یک مجموعه کارش را به درستی انجام دهد.

آیین معارفه علی‌اکبر پورابراهیم و تودیع سید مجید هدایت‌زاده رضوی به عنوان مدیرعامل کنونی و پیشین نیکو با حضور علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد. در این آیین از تلاشهای مجید هدایت‌زاده، مدیر باسابقه صنعت نفت قدردانی شد.    

کد خبر 283236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =