واکنش بازار داخلی به گوگرد خانگیران مثبت است

مدیرعامل پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد گفت: در سال‌های گذشته 70 درصد از گوگرد خانگیران صادر می‌شد، اما امسال این میزان وارد بازار داخلی شد که با واکنش مثبت صنایع رو‌به‌رو شدیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سید مجید منبتی با بیان این‌که 70 درصد گوگرد پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در صنایع داخلی استفاده می‌شود، گفت: صنایع داخل کشور از محصول گوگرد این مجتمع به خوبی استقبال کردند.

وی افزود: گوگرد یکی از محصولات جانبی پالایشگاه خانگیران است که از فرآورش گاز ترش به دست می‌آید و طی فرآیندی در واحدهای بازیافت گوگرد با درجه خلوص 99.98 درصد تولید می‌شود.

منبتی با بیان این‌که پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با تولید 2 هزار و 400 تن گوگرد در روز، قطب تولید گوگرد خاورمیانه محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته، 70 درصد محصول گوگرد به صورت خام به کشورهای چین و هند صادر شده است، با وجود این، پس از رصد بازار جهانی و اخذ تصمیم‌های موثر، بحث فروش گوگرد مذاب به بازار داخلی از پارسال مطرح و با آن موافقت شد.

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: اکنون 70 درصد محصول گوگرد پالایشگاه در داخل کشور و 30 درصد به بازار جهانی صادر می‌شود و این موضوع تاثیر مثبتی در رشد شاخص‌های اقتصادی داشته است.

کد خبر 283396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =