دیپلماسی نفتی ایران در نشست اخیر اوپک بررسی شد

دیپلماسی نفتی ایران در نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر نفت بررسی شد.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست عصر دیروز (یکشنبه، 3 تیرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد اشاره کرد و گفت: بررسی نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) یکی از دستور کارهای کمیسیون انرژی بود که وزیر نفت توضیح‌هایی درباره دیپلماسی نفتی ایران در این نشست ارائه کرد.

یکصد و هفتاد و چهارمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اول تیرماه در مقر این سازمان برگزار شد. در این کنفرانس اوپک با تایید تداوم تعهد خود مبنی بر تامین ثبات بازارهای جهانی نفت خام با یادآوری قطعنامه یکصد و هفتاد و یکمین کنفرانس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تاریخ 30 نوامبر 2016 درباره تعدیل تولید به میزان روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه و با توجه به این که اعضای اوپک بیش از سطح مورد نیاز نسبت به میزان کاهش تعهد شده پایبندی داشته‌اند و مازاد پایبندی در ماه مه به 152 درصد رسیده است، به این وسیله کنفرانس اوپک تصمیم گرفت که کشورهای عضو این سازمان تلاش خود را برای رسیدن به سقف پایبندی 100 درصد برای 12 عضو از یکم ژوئیه تا پایان دوره قطعنامه یادشده به کارگیرند.

کد خبر 283430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =