برگزاری نشست مشترک با سرمایه‌گذاران طرح کهاب در انبارهای نفت

نشستی با حضور سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در طرح کهاب در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به‌منظور تسریع در اجرای طرح کهاب در انبارهای نفت، برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، فرهاد عبدالله‌پور، مجری طرح کهاب گفت: در این نشست که به منظور آشنایی سرمایه‌گذاران در انبارهای نفت ری، قزوین و قم با شیوه BOT، برگزار شد، نمایندگان بیش از ۱۶ شرکت، حضور داشتند و با مسائل فنی و مالی و سیاست‌های شرکت ملی پخش درباره اهمیت اجرای این طرح آشنا شدند.

عبداله‌پور درباره طرح کهاب توضیح داد: با توجه به لزوم انتقال بنزین از انبارهای نفت به جایگاه‌ها به وسیله نفتکش، مقادیر زیادی فرآورده در اثر انتقال و ایجاد تلاطم تبخیر می‌شود، بنابراین برای کنترل و جلوگیری از این امر، نفتکش‌ها به تجهیزات مورد لزوم مجهز شدند و تغییرات لازم در بازوهای بارگیری ایجاد شد، همچنین سیستم‌های بازیافت بخار بنزین (VRU) متناسب با شرایط اقلیمی در انبارهای نفت اجرا می‌شود.

مجری طرح کهاب ادامه داد: شناسایی و کنترل مکان‌های انتشار بخار بنزین در محدوده فعالیت از زمان دریافت و ذخیره بنزین در انبارهای نفت تا تحویل آن به مصرف‌کننده در جایگاه‌ها یکی از اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: پایان بازیافت بخارهای بنزین هنگام بارگیری نفتکش در انبار نفت، زمان تخلیه نفتکش در جایگاه و در نهایت سوخت‌گیری خودروها و سپس بازیافت مجدد و برگشت فرآورده هدر رفته به چرخه مصرف از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

کد خبر 283437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =