وزارت نفت وظیفه خود را به خوبی در طول اجلاس اوپک انجام داد

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: بحث اوپک و نفت از مسئولیت‌های وزارت نفت است و این وزارتخانه به خوبی این وظیفه را در زمان قبل از اجلاس اوپک و همچنین در طول برگزاری این اجلاس پیگیری کرده است.

به گزارش شانا، بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، 4 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران به خروج یک طرفه آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست و هیچ علامت و سیگنالی که بتوان به آمریکا اعتماد کرد، وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ایران پیش از این اعلام کرده بود که برجام یک نمونه و آزمون است که نشان می‌دهد می‌توان به آمریکا اعتماد کرد یا نه. متاسفانه آمریکا در این آزمون نیز شکست خورد و نمره قبولی دریافت نکرد.

وی ادامه داد: انتظار ما از دیگر کشورهای عضو برجام به‌ویژه اتحادیه اروپا این است که با سرعت و دقت بیشتری هر آنچه را که ما خواسته‌ایم در یک بسته منظم و قابل قبول ارائه دهند. هنوز زمان داریم و به صورت فشرده در حال کار  هستیم و امیدواریم اروپا بتواند با پیشنهادهایی که ارائه می‌دهد رضایت ایران را جلب کند.

قاسمی به نشست اخیر کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اشاره کرد و گفت: وزارت امورخارجه با توجه به ماهیت ذاتی خود در کنار سایر دستگاه‌ها در صورت لزوم و ضرورت، اقدام‌های شایسته‌ای را که باید در جهت منافع ملی کشور در تعامل با سایر کشورها انجام دهد، پیگیری می‌کند.

کد خبر 283446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =