لزوم شتاب در ایجاد رگولاتوری قدرتمند برای صنعت پتروشیمی

توجه به منافع ملی، همسو کردن برنامه‌ها با برنامه کلان دولت، شفافیت و استفاده از بهترین فناوری‌ها از مزایای تشکیل رگولاتوری است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عادل نژادسلیم، مدیرعامل پیشین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ خلیج‌فارس) با تاکید بر ضرورت همگرایی و همکاری میان شرکت‌های پتروشیمی اظهار کرد: دولت باید کم‌کم از حوزه تصدی‌گری خارج شود و بعد حاکمیتی خود را تقویت کند. در واقع تدوین‌ قوانین مناسب داشته باشد و کنترل مدیریتی انجام دهد و در این مسیر تشکیل رگولاتوری قدرتمند می‌تواند روابط میان شرکت‌های پتروشیمی را تحکیم بخشد.

وی افزود: امیدواریم بحث‌هایی که در مورد رگولاتوری انجام شده است هر چه سریع‌تر محقق شود. برای رسیدن به آن شرایط باید ‌اتاق‌های بازرگانی‌ فعال شود و ایده‌آل این است که سرمایه‌ها، ‌بانک و بخش‌خصوصی با هم در جهت تولید ملی همکاری داشته باشند.

مدیرعامل پیشین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: از همین رو در ایران نیز باید اتاق‌های بازرگانی فعال شوند و سرمایه‌های بخش‌خصوصی به سمت تولید هدایت شود و تصمیم‌گیری در اقتصاد برعهده بخش‌خصوصی و نخبگان اقتصاد و برای اهداف کلان کشور و منافع ملی باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این موارد، رگولاتوری در صنعت پتروشیمی باید با همکاری بخش‌خصوصی و دولت نوشته شود، زیرا دولت حق حاکمیت دارد و باید خط قرمزهای کشور را تعیین کند. بدون شک در تدوین رگولاتوری بخش‌خصوصی واقعی باید حضور داشته باشد. ساختار مطلوب آن است که بخش‌خصوصی این موضوع را تدوین  و دولت بخش حاکمیت خود را اعمال کند و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی قانونی شود.

کد خبر 283618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =