جاده مسجدسلیمان - ایذه تا پایان امسال به بهره‎برداری می‎رسد

معاون طرح‌های راه و ساختمان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسافت شهرهای مسجدسلیمان و ایذه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان، دلاور سلجوقی اظهار کرد: پروژه احداث جاده ارتباطی بین دو شهرستان مسجدسلیمان به ایذه از مسیر روستای پاگچ تا امامزاده سیدصالح ۴۰ کیلومتر طول دارد که ۱۰ کیلومتر آن از محل چاه شماره یک مسجدسلیمان تا روستای سرگچ در گذشته اجرا شده و بقیه مسیر از روستای سرگچ تا واحد بهره‌برداری پرسیاه به‌طول ۳۰ کیلومتر در ۲ فاز در حال اجراست.

وی افزود: کل مسیر از محل چاه شماره یک تا ورودی شهر ایذه ۷۵ کیلومتر طول و ۱۱ متر عرض دارد که با اجرای این پروژه مسافت میان این دو شهر شمالی استان خوزستان ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و ضمن صرفه‌جویی در زمان سفر، تأثیری بسزا در کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های ناشی از آن دارد.

معاون طرح‌های راه و ساختمان مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: در فاز نخست این پروژه به طول ۱۵.۵ کیلومتر تاکنون 2 میلیون و 500 هزار متر مکعب خاکبرداری و 350 هزار مترمکعب خاکریزی  شده است. در فاز دوم نیز  که ۱۴.۵ کیلومتر طول دارد تاکنون شاهد اجرای 2 میلیون و 500 هزار متر مکعب خاکریزی و ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری بوده‌ایم.

وی درباره پیشرفت کار گفت: مطابق برنامه‌ریزی، کارها در حال اجراست و تا حد امکان تلاش کرده‌ایم پروژه با سرعت اجرا شود. برای مثال در قطعه‌ای از مسیر که مجبور به عملیات کوه‌بری بودیم به دلیل صرفه‌جویی در زمان و تسریع در روند پروژه به‌جای استفاده از ماشین‌آلات راهسازی که می‌توانست کار را در چند هفته و ماه انجام دهد با هماهنگی و کسب مجوزهای لازم از مواد منفجره استفاده کردیم که این روش موجب انجام کار در مدت زمان کمتر از یک هفته شد.

سلجوقی درباره زمان تکمیل پروژه گفت: همه تلاش‌مان بر این است که این پروژه تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد و این زمان‌بندی منوط به تأمین و تزریق به موقع اعتبارات پیش‌بینی شده است که امیدواریم با تخصیص به‌موقع اعتبارات شاهد تکمیل این پروژه و افتتاح این راه مواصلاتی باشیم.

کد خبر 283625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =