اقدام‌های عملی برای تضمین ادامه فروش نفت ایران آغاز شد

وزیر امورخارجه به اقدام‌های عملیاتی گروه 1+4 در حوزه بانکی و نفت اشاره کرد و گفت: اقدام‌های عملیاتی گروه 1+4 آغاز شده است و آنها ریز اقدام‌هایی را که قرار است برای تضمین روابط بانکی و ادامه فروش نفت ایران انجام دهند با ما در میان گذاشتند.

به گزارش شانا، محمدجواد ظریف، عصر دیروز (دوشنبه، 25 تیرماه) در نشست هم‌اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری گفت: در مذاکراتی که پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داشتیم، همه کشورها را آماده حضور و فعالیت در ایران می‌بینیم و همه شریکان ما در برجام، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و اتحادیه اروپا بلافاصله به روشنی، حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

وی افزود: همه آنها تعهد کردند که در حوزه‌های بانکی، فروش نفت به حد کنونی، تجارت، روابط بیمه، کشتیرانی، حمل‌ونقل هوایی، سرمایه‌گذاری کنند و اقدام‌های لازم را انجام دهند.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: جهان اکنون بر سر دو راهی است که بپذیرد آمریکا منویات اقتصادی خود را بر بقیه دنیا تحمیل کند یا براساس یک نظام قانونمند جهانی به تبادلات‌شان ادامه دهند.

ظریف با اشاره به این‌که ضروری است فراتر از تعهدهای اعلامی، اقدام‌های قانونی و عملیاتی را نیز ببینیم، گفت: اقدام‌های عملیاتی گروه 1+4 آغاز شده است و در سفری که به وین و دیدار با وزیران خارجه این کشورها داشتیم، آنها ریز اقدام‌هایی را که در حوزه بانکی و نفت قرار است برای تضمین روابط بانکی و ادامه فروش نفت ایران انجام دهند با ما در میان گذاشتند و در همین هفته همکاران من این موضوع را در پایتخت کشورهای اروپایی و دو عضو دیگر برجام ادامه خواهند داد و اطمینان داریم در این زمینه می‌توانیم راهکارهایی پیدا کنیم.

وزیر امورخارجه با بیان این‌که اتحادیه اروپا و برخی شریکان ما در اروپا اقدام‌هایی را در همین حوزه آغاز کردند، گفت: اکنون فرصت نوآوری و حرکت به جلو و پیدا کردن راهکارها و شریکان جدید است. یقین دارم دولت‌های عضو برجام و دیگر دولت‌های دوست ما از همکاران اقتصادی بخش خود و ما حمایت خواهند کرد تا این روند ادامه یابد.

کد خبر 283710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =