فرآورش بیش از 2500 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه سرخون و قشم در سالی که گذشت

​مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم گفت: سال 96 بیش از 2500 میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه فرآورش و در 6 ماه نخست پارسال، حدود 106 هزار مترمکعب میعانات گازی و 9 هزار تن گاز مایع تولید شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، محمدحسین نوروزی گفت: در ۶ ماه نخست پارسال، 105 هزار و 614 مترمکعب میعانات گازی و 9 هزار و 544 تن گاز مایع در پالایشگاه سرخون و قشم تولید شد.

وی با تاکید بر این‌که برنامه تولید پالایشگاه مطابق استانداردهای شرکت ملی گاز محقق شده است، اظهار کرد: علاوه بر کیفیت تولید، پالایشگاه سرخون و قشم در جایزه ملی بهره‌وری گاز شرکت کرد و با امتیاز 470، موفق به کسب پنج ستاره شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم با اشاره به اجرای طرح تزریق مواد جاذب H2S با هدف حرکت از کمیت به کیفیت تولید در این پالایشگاه، تصریح کرد: با توجه به روند نزولی تولید چاه‌های ترش حوزه سرخون و کاهش میزان H2S خوراک پالایشگاه، بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی، فاقد توجیه اقتصادی بود و از سوی دیگر، صرف‌نظر کردن از گاز ترش قابل برداشت از چاه نیز مغایر با راهبرد شرکت ملی گاز است، از این رو، موضوع بررسی روش‌های مختلف حذف H2S از خوراک پالایشگاه با رویکرد جایگزینی با واحد شیرین‌سازی در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

نوروزی درباره حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: 80 درصد قطعات مرتبط با تجهیزات پالایشگاهی در بخش‌های مختلف برق، ابزار دقیق، مکانیک (تجهیزات ثابت و دوار) از سوی سازندگان داخلی ساخته و تأمین شده است.

کد خبر 283741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =