ضرورت تداوم حمایت از فعالیت‎های توسعه‎ای نفت در غرب کارون

رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه، فعالیت‎های توسعه‎ای جاری در مناطق عملیاتی غرب کارون را مایه غرور و دلگرمی خواند و بر ضرورت تداوم حمایت این سازمان و دیگر دستگاه‎های مرتبط از این فعالیت‎ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد کفاشی در راس هیئتی از سازمان برنامه و بودجه، روز چهارشنبه (27 تیر ماه) از مناطق عملیاتی غرب کارون بازدید و در پایان این بازدید یک روزه، در نشست مشترکی که با حضور مدیران ارشد و مجریان طرح‎های شرکت مهندسی و توسعه نفت در سایت میدان مشترک یادآوران برگزار شد، از تلاش‎های این شرکت در پیشبرد اهداف توسعه‎ای در میادین مشترک غرب کارون قدردانی کردند. 
 
کفاشی در این نشست مشترک عنوان کرد: علاوه بر اهمیت برداشت از میادین مشترک، توسعه این مناطق عملیاتی ضمن اشتغالزایی برای اهالی بومی، به تدریج برای ساکنان آبادانی نیز به همراه خواهد داشت و از این حیث، فعالیت‎های توسعه‎ای صنعت نفت در غرب کارون بسیار حائز اهمیت است. 
 
نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در عین حال بر ضرورت تسریع فرایند توسعه در غرب کارون به ویژه شتاب‎بخشی به طرح احداث ان‎جی‎ال 3200 تاکید کردند. 
 
تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز از حمایت‎های سازمان برنامه و بودجه قدردانی کرد و با بیان این‎که توسعه در غرب کارون، اولویت نخست شرکت ملی نفت ایران در توسعه میادین نفتی است، یادآور شد: علاوه بر ادامه فرایند توسعه در میادین تحت نظر این شرکت، طرح‎ خطوط لوله و تاسیسات جانبی انتقال نفت  غرب کارون و طرح نیروگاه غرب کارون نیز در سال جاری با جدیت و پیگیری بیشتری دنبال خواهد شد.
 
در نشست مشترک نمایندگان سازمان برنامه و بودجه با مدیران و مجریان طرح‎های شرکت متن، میزان پیشرفت هر یک از طرح‎های توسعه‎ای غرب کارون تشریح شد که برنامه‎ریزی برای افزایش تولید نفت میدان آزادگان جنوبی، استفاده از پمپ‏های درون‎چاهی در میدان یاران شمالی و تعیین تکلیف فاز دوم توسعه میدان یادآوران از اهم موارد مورد اشاره در این نشست بود. 
 
کد خبر 283764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =