تحقق 100 درصدی برنامه پارسال تولید پالایشگاه گازی هاشمی‌نژاد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد گفت: تحقق کامل برنامه تولید و جلوگیری از انتشار سالانه 46 هزار تن گاز کربنیک از مهم‌ترین دستاوردهای پالایشگاه هاشمی‌نژاد در سال 96 است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، سیدمجید منبتی، از تحقق 100 درصدی برنامه تولید به عنوان اصلی‌ترین وظیفه پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در سال 96 خبر داد و درباره سایر فعالیت‌های این پالایشگاه گازی گفت: جلوگیری از انتشار سالانه 46 هزار تن گاز کربنیک از مشعل پالایشگاه، از مهم‌ترین اقدام‌های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد در سال 96 است.

وی افزود: این طرح با اجرای فاز دوم پروژه بازیابی گازهای مشعل (FGR) به سرانجام رسید، همچنین در فاز نخست پروژه، از انتشار 79 هزار تن گاز کربنیک به اتمسفر جلوگیری شد. افزون بر این، با استفاده از دستگاه‌های ابزاردقیق به‌عنوان نیروی محرکه شیرهای برج‌های خشک‌کننده گاز شیرین، از انتشار سالانه 5 هزار تن گاز کربنیک از مشعل پالایشگاه نیز جلوگیری شده است.

 نیاز پالایشگاه با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود

منبتی، اقدام‌های شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد را برای حمایت از تولیدات داخل در سال حمایت از کالای ایرانی مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: کمیته خودکفایی پالایشگاه هاشمی‌نژاد به‌روزآوری شده است و اکنون همه تقاضاهای خرید، ابتدا وارد این کمیته می‌شود و تولیدکنندگان داخلی مرتبط شناسایی و به واحد خرید معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: برای تعداد محدودی از اجناس نظیر مواد شیمیایی و تجهیزات کنترلی پیشرفته، شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شده‌اند و برای بومی‌سازی این تجهیزات با آنها تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به این‌که گوگرد خام به عنوان ماده اولیه داخلی می‌تواند پایه تولید کالاهای با ارزش افزوده بیشتر نظیر اسید سولفوریک، گوگرد بنتونیتی، گوگرد میکروارگانیزه و ... باشد، پالایشگاه با راه‌اندازی پژوهشکده گوگرد، تلاش کرده با استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی به سوی تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر از گوگرد گام بردارد.

کد خبر 283813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =