دستیابی به دانش تعمیر و بازسازی رگلاتورهای ایستگاه تزریق گاز آغاجاری

مدیرعملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری از دستیابی به دانش تعمیر و بازسازی رگلاتورهای فشار بالای پنل‎های الکترو هیدرولیک سرچاهی (مدلGLD15MK7/HYDوGHP15MK7/HYD) ایستگاه تزریق گاز آغاجاری برای نخستین بار در سطح مناطق نفت‎خیز جنوب خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری، محمدرضا گودرزی گفت: ایستگاه تزریق گاز آغاجاری به‎عنوان بزرگ‌ترین طرح تزریق گاز خاورمیانه، دارای 22 حلقه چاه تزریق گاز است که برای کنترل این چاه‎ها از پنل‎های الکتروهیدرولیک با تجهیزات ساخت کشورهای خارجی استفاده شده و هر پنل دارای هشت رگلاتور است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و نبود تجهیزات و قطعات فرآیندی و بروز مشکلات فراوان عملیاتی، کارشناسان این شرکت در مسیر جلوگیری از توقف تزریق گاز به میدان آغاجاری با مطالعه و تلاش موفق شدند برای نخستین بار با استفاده از امکانات داخلی به دانش بومی تعمیر و بازسازی این نوع رگلاتورها دست یابند.

گودرزی افزود: انجام تعمیرات توسط کارشناسان داخلی افزون بر خودکفایی در بازسازی این رگلاتورها، سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد و از خروج ارز از کشور برای تهیه این دستگاه‎ها جلوگیری می‎شود.

مدیر عملیات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: این شرکت به منظور شکوفایی و بالندگی کشور، قطع وابستگی به منابع خارجی و رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی اقدام‎های لازم را در یک سال اخیر انجام داده است که از آن جمله می‎توان به طراحی، ساخت و تعمیر حدود 4 هزار قطعه از انواع ماشین‌آلات با مشارکت سازندگان داخلی اشاره کرد.

کد خبر 284133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =