نفت‎و‎گاز کارون در بخش غیزانیه اهواز دبیرستان ساخت

دبیرستان جهاد با هفت کلاس در روستای مشرحات در بخش غیزانیه اهواز که از سوی بسیج سازندگی شرکت نفت و گاز کارون بازسازی و تجهیز شده است، افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون، محسن دهانزاده، مدیرعامل این شرکت گفت: شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون در 20 سال اخیر افزون‎ بر ماموریت در زمینه تولید و بهره‎برداری نفت و گاز، در زمینه مسئولیت‎های اجتماعی نیز فعال بوده که یکی از این موارد افتتاح این مدرسه است.

وی افزود: اعتبار این طرح‎ها از محل صرفه‎جویی‎های شرکت محقق شده است.

وی افزود: طرح آب‌رسانی به روستاهای بخش غیزانیه با 120 میلیارد ریال اعتبار توسط آبفار خوزستان (شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان) در حال اجراست که هزینه این پروژه توسط شرکت‎های نفت و گاز کارون و مارون تامین می‎شود.

وی با بیان این‎که انجام مسئولیت‎های اجتماعی هزینه نیست بلکه سرمایه است، تصریح کرد: بازسازی 18 منزل مسکونی، توسعه فضاهای ورزشی، بهسازی برخی از زمین‎های ورزشی و فضاهای آموزشی و توزیع 3 هزار بسته فرهنگی – آموزشی از مهم‌ترین اقدام‎های شرکت کارون در زمینه مسئولیت‎های اجتماعی است.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام رضا حیدری، مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب در آیین افتتاح این دبیرستان گفت: در 2 سال اخیر حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در زمینه مسئولیت‎های اجتماعی و در مناطق محروم اقدام‎های شایان توجهی انجام داده است که مدرسه‎سازی و احداث پنج منزل مسکونی برای زلزله‎زدگان کرمانشاه از مهم‌ترین این اقدام‌ها است.

فتح‎الله گشتاسبی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج نفت و گاز کارون نیز گفت: برای بازسازی و تجهیز این مدرسه 87 میلیون ریال هزینه شده که این کار جهادی، مرهون تلاش‎های بی‌شائبه بسیجیان این پایگاه است.

سیروس حسین‎پور، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز نیز با بیان این‎که آموزش و پرورش زیربنای توسعه هر کشور و متعلق به آحاد مردم آن مملکت است، به اقدام‎های انجام شده در بخش غیزانیه اشاره کرد و گفت: با وجود این‎که در بخش غیزانیه اهواز کارهای خوبی ازسوی مسئولان و دست‎اندرکاران صنعت نفت انجام شده، اما انتظار ما این است که در زمینه رفع محرومیت و توسعه اماکن آموزشی در این بخش توجه بیشتری داشته باشند.

شاهین هاشمی، بخشدار غیزانیه نیز گفت: در صورتی‎که سالانه یک مدرسه در روستاهای این بخش احداث شود، در یک دهه آینده در زمینه مسائل آموزشی، فرهنگی و زیست‎محیطی مشکلی نخواهیم داشت.

کد خبر 284899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =