۲ باب مدرسه در بخش غیزانیه اهواز افتتاح شد

دو باب مدرسه در روستاهای غدیرحبسه و ابوکبریه بخش غیزانیه اهواز به همت شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی، مدیرعامل این شرکت در آیین افتتاح این دو مدرسه گفت: یکی از رسالت‌های اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حمایت از محرومان و مستضعفان بود و ما مسئولان باید در عمل و نه در شعار این وعده را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی رمز موفقیت مردم و مسئولان است، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به ساکنان روستاهای اطراف تاسیسات نفتی و حمایت از قشر محروم جامعه از وظایف و افتخارات ماست.  

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز در ادامه صنعت نفت را شریان حیاتی اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب همه تصمیم‌های صنعت نفت از سوی بیگانگان گرفته می‌شد، اما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران،‌ امور این صنعت هم‌اکنون در همه زمینه‌ها از جمله طرح‌های توسعه‌ای، مهندسی، اصول برنامه‌ریزی، فرایندهای اکتشاف و تولید و دیگر بخش‌ها به‌طور کامل از سوی فرزندان این مرز و بوم انجام می‌شود.

محمدی محرومیت‌زدایی و تقویت زیرساخت‌ها را جزو اهداف اساسی و مهم صنعت نفت دانست و افزود: توجه به امور زیربنایی ساکنان اطراف تاسیسات نفتی لازم و ضروری است و همه دستگاه‌های اجرایی در استان خوزستان لازم است با همکاری به‌منظور تحقق نیازهای آنان از جمله تامین آب شرب، ساخت مراکز درمانی، مدرسه، مسجد و راه‌های ارتباطی قدم بردارند.

محمدی افزود: بنابر پیشنهاد وزیر محترم نفت و تصویب شورای اقتصاد، قرار است با اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیزجنوب، ۴ درصد از مجموع اعتبارات این طرح‌ها در قالب مسئولیت‌های اجتماعی هزینه شود که با تحقق این موضوع، تحول مهمی در آبادانی روستاهای اطراف تاسیسات نفتی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: در صورتی که در مناطق مختلف تأسیسات نفتی در سطح این شرکت پروژه‌ای در دست اجرا باشد، باید نیروهای مورد نیاز آن پروژه اعم از کارگر، نگهبان و نیروی متخصص از اهالی آن منطقه جذب شوند و این موضوع، حق مسلم نیروهای بومی آن منطقه است.

در ادامه این آیین، محسن دهانزاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون نیز گفت: این شرکت در یک سال اخیر و برای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی به تعمیر و بازسازی ۹ باب مدرسه در روستاهای اطراف تأسیسات نفتی شهر اهواز اقدام کرده و به‌زودی‌ یک باب مدرسه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.

 همچنین در این آیین علی بلم‌چی، سرپرست بخشداری غیزانیه اهواز ضمن قدردانی از اقدام‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب در زمینه اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه در این بخش، به بیان پاره‌ای از مشکلات و مسائل بخش غیزانیه پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت صنعت نفت و دیگر ادارات شهر اهواز، شاهد توسعه و تحول زیرساخت‌ها و عمران و آبادانی بیش از پیش این بخش باشیم.

کد خبر 287678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =