ایران توان افزایش صادرات گاز را دارد

مدیرعامل شرکت گاز گفت: ایران توانمندی و ظرفیت لازم را برای گسترش بازارهای صادرات گاز به کشورهای همسایه و دیگر مشتریان دارد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، حمیدرضا عراقی شامگاه چهارشنبه (11 مهرماه) در همایش بین‌المللی هفته انرژی روسیه در مسکو گفت: قرار بود آقای زنگنه، وزیر نفت در این رویداد شرکت کند که بنا به دلایلی امکان حضور وی میسر نشد.

وی افزود: در این همایش، ابعاد مختلف انرژی و مصرف آن در سطح جهانی بررسی می‌شود و یکی از میزگردها به بررسی آینده انرژی گاز تا سال 2030 اختصاص دارد. خوشبختانه فرآیندهایی که مصرف انرژی در دنیا دارد نشانگر این است که مصرف انرژی تا سال 2030 روند افزایشی خود را حفظ خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان این‌که افزایش مصرف انرژی از نظر مکانی و صنعتی تفاوت دارد، تصریح کرد: بیشترین مصرف در بخش‌های نیروگاهی و صنعت است و بیشترین مصرف انرژی در سال‌های آینده در بخش گاز خواهد بود.

عراقی تصریح کرد: با توجه به بحث‌های زیست محیطی، مصرف گاز تا سال 2030 رشد فزاینده خواهد داشت.

وی گفت: ایران از تولیدکنندگان بزرگ گاز در دنیاست و در آینده نه چندان دور بیشتر همسایگان از انرژی گاز ایران استفاده خواهند کرد، این موضوع مستلزم آن است که زمینه‌های این شرایط را آماده کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد: با زیرساخت‌هایی که در ایران ایجاد شده این کشور جایگاه نخست بیشترین منابع گازی جهان را در اختیار دارد، از این رو می‌توان گفت آینده خوبی نیز در انتظار صنعت گاز ایران است.

عراقی افزود: ما باید در زمینه صادرات گاز کار کنیم تا از سرمایه بزرگ خدادادی حداکثر استفاده را ببریم.

وی با اشاره به این‌که آینده انرژی قرن بیستم، انرژی گاز است، تصریح کرد: در ایران بیشتر زیرساخت‌ها آماده شده و به شهرها تا 100 درصد و به روستاها تا 95 درصد و به بیشتر مراکز صنعتی و پتروشیمی کشور نیز گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد: در ایران ظرفیت لازم برای انتقال گاز به کشورهای همسایه و دیگر کشورها به صورت ال‌ان‌جی وجود دارد.

کد خبر 284954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =