لزوم آمادگی فنی و ایمنی در شرایط اضطراری

رئیس HSE شرکت ملی گاز، صنعت گاز ایران را دومین صنعت پرریسک کشور دانست و تاکید کرد بدون آمادگی فنی، مدیریت شرایط اضطراری و بحرانی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، مانور افت فشار گاز شهرستان خرم‌آباد با حضور سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، محمدرضا یوسفی‌پور، رئیسHSE شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مسئولان و مدیران استانی برگزار شد.

محمدرضا یوسفی‌پور، در این مانور با بیان این‌که صنعت گاز کشور بعد از انرژی هسته‌ای پرریسک‌ترین صنعت کشور است، اظهار کرد: اکنون بیش از ۷۰ درصد سبد انرژی کشور به گاز اختصاص یافته است و مردم ایران به نعمت گاز وابسته شده‌اند؛ این موضوع مدیریت چنین صنعتی را حساس‌تر کرده است، به گونه‌ای که بدون آمادگی جدی فنی و ایمنی، مدیریت شرایط اضطراری دست‌نیافتنی خواهد بود.

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت ملی گاز با اشاره به سرآمدی شرکت‌های گاز استانی در مدیریت شرایط بحرانی، مانورهای برگزار شده شرکت گاز لرستان را جزو مانورهای برتر در سطح کشور عنوان کرد.

شبیه‌سازی شرایط مختلف بحران

غلامرضا لطفعلیان، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان نیز با بیان این‌که این شرکت، هر سال سه مانور برگزار می‌کند تا شرایط مختلف بحران شبیه‌سازی شود، اظهار امیدواری کرد که شرکت گاز لرستان بتواند خدمات مناسبی را در همه شرایط حتی در سخت‌ترین بحران‌ها به مردم ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، مانور افت فشار گاز خرم‌آباد در راستای ارتقای آمادگی در شرایط اضطراری، ایجاد و ارتقای توانمندی نیروهای عملیاتی و با فرضیه وقوع زلزله، وجود سیلاب و افت فشار گاز با حضور شرکت‌‌های معین شرکت گاز لرستان شامل شرکت گاز استان‌های اصفهان، خوزستان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام و مناطق عملیات انتقال گاز  ۲ و ۷ برگزار شد.

کد خبر 285527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =