700 هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی معامله شد

مرحله دوم عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران که از ساعت 14:30 امروز (یکشنبه، 20آبان‌ماه) آغاز شد، با معامله 700 هزار بشکه نفت خام پایان یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، امروز 700 هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی ایران عرضه شد که پس از رقابت خریداران، تمامی نفت عرضه شده با قیمت هر بشکه 64.97 دلار به فروش رفت.

بر اساس اعلام بورس انرژی ایران، رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران میزبان عرضه 700 هزار بشکه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران بود که کل حجم عرضه با ارزشی قریب به 6 هزار و 500 میلیارد ریال معامله شد.

خریداران این محموله با ارائه سفارش‎های خرید خود از طریق شرکت‌های کارگزاری عضو بورس انرژی ایران اقدام به ثبت سفارش در سامانه معاملاتی بورس کردند که بر این اساس، حجم تقاضا برای خرید دومین محموله نفت خام سبک عرضه شده در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به میزان 700 هزار بشکه بود که در نهایت خریداران با سه سفارش خرید 245 هزار بشکه‌ای، 245 هزار بشکه ای و 210 هزار بشکه‌ای، موفق به خرید دومین محموله صادراتی نفت خام سبک ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران شدند.

بر اساس این گزارش، عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران در راستای تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر ایجاد تنوع در روش‎های فروش نفت و استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی به‌منظور صادرات نفت‌خام در دستور کار قرار گرفت.

فروش نفت در بورس انرژی به صورت ۲۰ درصد ریالی و ۸۰ درصد ارزی خواهد بود که تسویه بخش ریالی (براساس نرخ تسعیر سنا) به‌صورت نقدی قبل از تحویل محموله و تسویه بخش ارزی به صورت اعتباری، با ارائه ضمانت‌نامه بانکی تعهد پرداخت ریالی معتبر از بانک‌های مورد قبول شرکت ملی نفت ایران، پس از تحویل محموله صورت می‌گیرد.

متقاضیان خرید برای شرکت در معامله، باید ۱۰ درصد ارزش سفارش را به صورت ریالی به میزان پیش‌پرداخت پیش از عرضه به حساب اعلامی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز کنند که در صورت انجام معامله بخشی از ۲۰ درصد ریالی محسوب خواهد شد.

کد خبر 285587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =