گازرسانی نیروگاهی سیستان‌وبلوچستان بی‌وقفه ادامه دارد

احداث خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز و انشعاب‌گیری برای استان سیستان‌وبلوچستان، نیروگاه‌های جنوب‌شرق کشور را از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند کرده است.

رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان درباره گازرسانی نیروگاهی این استان به خبرنگار شانا گفت: سیستان‌وبلوچستان تعدادی نیروگاه در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار دارد که این نیروگاه‌ها با روش‌های متفاوتی گازرسانی می‌شوند.

وی درباره گازرسانی به نیروگاه زاهدان اظهار کرد: نیروگاه گازی زاهدان با ظرفیت اسمی 225 مگاوات در قالب هشت واحد، تامین‌کننده 10 درصد از برق مصرفی استان است که تاکنون 6 واحد از این نیروگاه با مصرف روزانه 100 هزار مترمکعب گاز در روز، در مدار قرار گرفته‌اند.

سرپرست شرکت گاز استان سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: صرفه حاصل از جایگزینی گاز با فرآورده‌های نفتی (گازوئیل) در نیروگاه زاهدان معادل یک هزار و 200 میلیارد ریال در سال است.

پنجابی درباره گازرسانی به نیروگاه بخار ایرانشهر نیز گفت: این نیروگاه با ظرفیت یک میلیون و 300 هزار مترمکعب گاز در روز فعالیت می‌کند، همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور با مصرف روزانه یک میلیون و 800 هزار مترمکعب گاز در مدار قرار دارد که مجموع صرفه‌جویی حاصل از جایگزینی گاز با فرآورده‌های نفتی در این دو نیروگاه سالانه معادل 6 هزار و 700 میلیارد ریال است.

به گفته وی، گازرسانی به نیروگاه چابهار به روش گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) را بخش خصوصی با ارزش تقریبی 90 میلیون دلار انجام می‌دهد.

به گزارش شانا، گازرسانی نیروگاهی در شهرهای مختلف سیستان‌وبلوچستان با تکمیل پروژه‌های انتقال گاز از جمله خط انتقال گاز ایرانشهر - زاهدان اجرا می‌شود.

شرکت مهندسی و توسعه گاز، مجری فاز یک این خط انتقال، خط لوله 36 اینچی یادشده را به طول 262 کیلومتر با ارزش تقریبی 7 هزار و 500 میلیارد ریال احداث کرد.

آغاز طرح احداث خط انتقال گاز ایرانشهر - زاهدان از نیمه سال 92 تا پایان سال 95، برای بیش از یک هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرد.

کد خبر 285597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =