نحوه اجرای قراردادهای طرح توسعه مترو کلانشهرها بررسی شد

نحوه اجرای قراردادها و توافق‌نامه‎های طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در 9 کلانشهر کشور در قالب طرح‎های ماده 12 قانون رفع موانع تولید از سوی شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و شرکت‎های مترو کلانشهرها بررسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، این نشست دیروز (دوشنبه پنجم، آذرماه) با حضور ساسان کاظمی‎نژاد، مدیر بهینه‎سازی در بخش حمل‌ونقل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت، رجب صلاحی، معاونت حمل‌ونقل شهری وزارت کشور، اردشیر احمدزاده، مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های قطار شهری کشور و مدیران عامل مترو هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم در شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت برگزار شد.

شایان ذکر است قراردادها و توافق‌نامه‎های طرح توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر میان شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و شهرداری تهران و کلانشهرهای اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم در تاریخ یکم آبان ماه با حضور وزیر نفت به امضای محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت و شهردار تهران و هشت کلانشهر رسید.

به این‎ منظور فضای محیطی ایستگاه و واگن متروهای سراسر کشور به موضوع فرهنگ‎سازی در خصوص بهینه‎کردن مصرف انرژی اختصاص خواهد یافت.

طرح بزرگ توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم با هدف بهبود و ارتقای حمل‌ونقل مسافر درون شهری، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و آلودگی‌های محیطی متناظر، اجرا خواهد شد.

با اجرای این طرح 2 هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها) در سال‎های 1396 الی 1400 به ناوگان مترو تهران و کلانشهرها اضافه خواهد شد.

کد خبر 285873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =