تجهیزات ایمنی دستگاه‎های حفاری باید روزآمد شود

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران، گفت: تجهیزات ایمنی در دستگاه‎های حفاری باید براساس استانداردها و ضوابط بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) بازنگری و روزآمد شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری، سیدعبدالله موسوی در چهلمین نشست کمیته راهبردی عملیات این شرکت که دیروز (پنجم، آذرماه) برگزار شد، بر موضوع برنامه‌ریزی برای افزایش بازدهی عملیات حفاری تاکید کرد.

وی گفت: کارهای عملیاتی باید بر مبنای رعایت کامل استانداردهای کار حفاری و ضوابط بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) انجام شود و توجه بیشتر به برگزاری دوره‎های آموزش‎های تخصصی و عمومی همسو با فرهنگ‎سازی و سلامت کار، موضوعی ضروری است.

موسوی با بیان این‎که فعالیت‎های عملیاتی روی دکل‎ها باید بر اساس دستورعمل‎های تدوین‌شده باشد، اظهار کرد: در هر کاری لازم است برای پیشگیری از حوادث احتمالی، الزام‎های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) به‌طور کامل رعایت و بحث آموزش نهادینه شود. 

وی افزود: ماهیت کار ما عملیاتی است و این مسئولیت ایجاب می‎کند که به‌طور مستمر روند پیشرفت و چالش‎ها بررسی و پایش شود و با مشخص‎شدن علل و عوامل بروز مشکل، نسبت به رفع مشکلات که می‎تواند در شتاب‌بخشی روند حفاری اثرگذار باشد در سریع‎ترین زمان ممکن اقدام شود.

موسوی با تاکید بر فرآیندنگری و کار سیستمی در شرکت، به طراحی و تهیه نرم‎افزارهای تخصصی به منظور تمرکز و پایش فعالیت‎ها و اصلاح ساختارها با هدف چابک‎سازی سازمان و استفاده از توانمندی علمی و تخصصی همکاران نخبه اشاره و مدیریت برنامه‎ریزی تلفیقی را به نظارت کارشناسی بر عملکرد و فعالیت‎های شرکت در بخش‎های مختلف موظف کرد.

وی با اشاره به این‎که همه دستگاه‎های حفاری شرکت از جمله سه دکل دریایی ملکی باید به موقع بازسازی و نوسازی (اورهال) و روزآمد شود، افزود: اداره بازاریابی و همکاری‎های بین‎المللی شرکت باید نسبت به بازاریابی و زمینه‎سازی برای حضور فعال در مناقصه‌های داخلی و بین‎المللی تلاش کند.

کد خبر 285882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =