اعلام آمادگی ملی حفاری برای انجام دومین ارزیابی مدیریت دارایی‎های فیزیکی

شرکت ملی حفاری ایران به عنوان نخستین شرکت در سطح شرکت ملی نفت ایران برای انجام دومین ارزیابی مدیریت دارایی‎های فیزیکی ازسوی کارشناسان متخصص خود و بدون تحمیل هزینه به سازمان بر اساس ابلاغ مقام عالی وزارت نفت، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعلی سیدی‎پور، رئیس اداره مدیریت دارایی‎های فیزیکی این شرکت با بیان این‎که این ارزیابی در مدت 2 ماه به پایان خواهد رسید، گفت: شروع فاز اجرایی مدیریت دارایی‎های فیزیکی در این شرکت با انجام مراحل تعیین دارایی‎های فیزیکی، استخراج اطلاعات و سوابق نگهداشت و تعمیرات، روند مصرف قطعات یدکی کلیدی، ارزش‌سنجی مالی و نحوه توزیع آنها در شرکت (ارزش خرید، استهلاک، قیمت قطعات مصرفی کلیدی) پیش از این انجام شد. 

وی به تشکیل نخستین جلسه شورای عالی سیاستگذاری و استقرار مدیریت دارایی‎های فیزیکی شرکت اشاره کرد و افزود: این واحد در هشت محور فعالیت‎های موفقیت‎آمیزی داشته و نخستین شرکت زیرمجموعه وزارت نفت است که بدون صرف هزینه و استفاده از شرکت‎های مشاور، توانسته اسناد راهبردی مدیریت دارایی‎های فیزیکی را تدوین کند.

 سیدی‎پور با بیان این‎که این اسناد شامل خط‎مشی، چشم‎انداز، راهبرد‎ها و اهداف کلان و جزء چرخه عمر دارایی‎های فیزیکی شرکت است و با برنامه‎ها، اهداف و راهبرد‎های کلان شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی حفاری ایران همسویی کامل دارد، اظهار کرد: در این خصوص دستگاه حفاری خشکی 48 فتح به عنوان پایلوت برای پایش وضعیت مدیریت دارایی‎های فیزیکی و تدوین دستورعمل‎های اجرایی و یکپارچه مربوط برای دستگاه‎های حفاری کاندیدا و معرفی شده است.

 رئیس اداره مدیریت دارایی‎های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران در تبیین موفقیت‎های شرکت در این حوزه گفت: بررسی وضعیت سوابق پایبندی پیمانکاران مرتبط با دارایی‎های فیزیکی (خرید، ساخت، نگهداشت، تعمیرات) به قراردادها در مورد تعهد زمانی و کیفی پیمانکاران برای رتبه‎بندی آنها با همکاری امور حقوقی و پیمان‎ها، آغاز فرآیند ارزیابی و فرهنگ‎سازی در میان کارکنان در موضوع دارایی‎های فیزیکی از جمله اقدام‎ها و موفقیت‎ها است.

 وی  همچنین به برنامه‎ریزی برای آموزش و تشکیل کارگروه تخصصی علل ریشه‎ای خرابی (RCFA) برای خرابی‎های تکرارشونده یا دارای عواقب زیاد و پیگیری برای برگزاری همایش یک‎روزه آموزش مبانی پیاده‎سازی PAM برای مسئولان مرتبط با مراحل چرخه عمر دارایی‎های فیزیکی به منظور تبیین نقش و مشارکت هر مدیریت در مراحل اجرای PAM اشاره کرد. 

سیدی‎پور افزود: چرخه عمر مدیریت دارایی‎های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران شامل 6 مرحله نیازسنجی و تامین، نگهداری پیش از استفاده و انبارگردانی، استفاده در عملیات حفاری، نگهداشت، تعمیرات و از رده خارج شدن است و افزون بر این مراحل، تحلیل هزینه چرخه عمر و وضعیت سامانه‎های نرم‌افزاری و پشتیبانی مرتبط با دارایی‎های فیزیکی و مدیریت ریسک این تجهیزات و دارایی‎ها نیز سرلوحه وظایف اداره مدیریت دارایی‎های فیزیکی قرار دارد.

  رئیس اداره مدیریت دارایی‎های فیزیکی شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: این شرکت پس از دریافت ابلاغیه شیوه‎نامه پیاده‎سازی نظام مدیریت دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت اقدام به ایجاد ساختار، برگزاری کلاس‎های آموزشی ویژه سرپرستان و کارشناسان ارشد ستادی، عملیاتی و انجام نخستین خودارزیابی شرکت کرده است.

سیدی‎پور گفت: این مدیریت در 2 سال گذشته به‌طور مستمر در کنفرانس‎های متعدد مرتبط با مباحث مدیریت و نگهداشت دارایی‎ها مشارکت داشته و در هر کنفرانس موفق به ارائه مقاله، سخنرانی و کارگاه‎های آموزشی شده است.

کد خبر 285950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =